در این دوره آموزشی Scott Patton به معرفی روش هایی که برای ساخت یک کاراکتر سه بعدی برای فیلم استفاده کرده می پردازد. این مجموعه نشان دهنده روش سریع و موثر او در ساخت مجسمه دیجیتال و همچنین رد شدن از مرحله اسکچ 2 بعدی و شروع ساخت مجسمه دیجیتال در نرم افزار زیبراش است. از فرم پایه تا جزئیات نهایی، پاتون با استفاده از ترکیبی از ابزارهای ZBrush نشان می دهد که چگونه یک شخصیت را می توان بدون محدودیت زمانی معمول و بدون هیچ زحمتی از بیشتر بسته های 3D ایجاد کرد. او همه چیز را از بلاک کردن فرم ها و اصلاح کردن ماهیچه ها، اضافه کردن حفره ها ، جزئیات با آلفا و نمایش شخصیت را پوشش می دهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Description: In this DVD, Scott Patton shows the processes he uses to create finished character designs for feature films. This DVD explores Patton's fast and efficient method for concept sculpting, skipping the 2D sketch phase all together and designing the character entirely within ZBrush. This method of design is more interactive and has allowed him to work with directors one-on-one directly in 3D. From basic form to final detail, Patton uses a combination of ZBrushandrsquo;s tools and straight forward explanations to show how a character can be created without the usual time restrictions and hassle of most 3D packages. He covers everything from blocking out the forms and fleshing out the muscles, to adding props, detailing with alphas and posing the character.