این یک بسته از 54 برس سفارشی است که روند ایجاد چین و چروک و جزئیات انواع مختلف پارچه ها را در ZBrush ساده و سرعت می بخشد.
ایده این بسته کمکی به شما برای تسریع فرآیند تنظیم فرم های اولیه و ثانویه هنگام برخورد با لباس و همچنین مرحله جزئیات است.
برسهای پارچهای و پارچهای موجود در این بسته به شما کمک میکنند تا جلوهای باورپذیر و قانعکننده داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که درک نوع لباسهایی که میخواهید مجسمهسازی کنید و کیفیت مواد آن مهم است.
بینش منابع
این بسته دارای 4 نوع برس است که میتوانید به تنهایی یا به صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید: برسهای مجسمهسازی، برسهای مبتنی بر منحنی، برسهای آلفا درگ و چند برس دینامیک "ویژه".
این بسته براش مجموعهای از منابعی است که برای خودم ساختهام و برای هر یک از پروژههایم که مربوط به لباس است از آنها استفاده میکنم، بنابراین کاربرد عملی دارند.
بدیهی است که تمرکز برس های موجود در بسته بر روی مجسمه سازی چین و پارچه است، اما بیشتر برس ها می توانند برای ایجاد انواع جزئیات ارگانیک مانند "چین های پوستی ضخیم موجود" استفاده شوند.
این بسته شما یک فایل ".ZIP" دریافت خواهید کرد که شامل:
- یک پوشه با تمام براشهای ZBrush در 4 دسته (4 زیرپوشه اضافی) برای مجموع 54 فایل zbp.
- یک پوشه حاوی آموزش/نمای کلی ویدیویی
- یک پوشه حاوی مواد جایزه دو پوشه اضافی برای مواد PBR و Tileable Alphas
- یک راهنمای شروع سریع PDF با مقدمه ای برای بسته و توضیح مختصری از هر یک از براش های موجود.
درهم شکستن
این براش ها در 4 دسته با آیکون سازماندهی شده اند تا بتوانید به راحتی آنها را در کتابخانه خود سازماندهی کنید و "روش کاربردی" را تشخیص دهید. براش های «الگو» و «dragRect» بر اساس آلفاهای مرتبط با هر براش به شما افکت های بسیار خاصی می دهند. از سوی دیگر، برسهای Sculpting و Curve میتوانند نه تنها برای جلوگیری از اشکال یا جزئیات اصلی مش، بلکه برای ایجاد سریع الگوها و آلفاهای جدید برای مجسمهسازی بسیار مفید باشند.
مواد پاداش
این بسته همچنین دارای منابع اضافی جالبی برای استفاده در پروژه های خود است، از جمله مجموعه ای از مواد PBR برای پارچه ها و همچنین آلفاهای قابل کاشی (تصاویر سیاه و سفید). این منابع را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، به عنوان مثال، نقشه «ارتفاع» مجموعه های بافت PBR، می تواند در ZBrush (یا نرم افزارهای دیگر) به عنوان آلفا برای جزئیات بیشتر استفاده شود. بافت های قابل کاشی را می توان به عنوان نویز سطح در ZBrush اعمال کرد تا جزئیات فرکانس بالا را به اشیاء شما اضافه کند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
This is a pack of 54 custom brushes that will simplify and speed up the process of setting up folds, sculpt wrinkles and detail various types of fabrics in ZBrush!
The idea of this pack is to help you speed up the process of setting up primary and secondary forms when dealing with clothes as well as the detailing stage.
The cloth and drapery brushes in this pack will help you to produce a believable and convincing effect, but keep in mind that is important to have an understanding of the type of clothes you are trying to sculpt and the qualities of the materials.
Resource Insight.
The pack comes with 4 types of brushes that you can use on their own or in combination: Sculpting brushes, Curve-based brushes, Alpha-drag brushes and a couple of ‘special’ Dynamic brushes.
This pack of brushes is a set of resources I built for myself and that I use for any of my projects involving clothes, so they have a practical application.
Obviously, the focus of the brushes included in the pack is on sculpting folds and drapery, but most brushes can be used to create all sorts of organic details like ‘creature thick skin folds’
Overview
With this pack you’ll get a ‘.ZIP’ file including:
One folder with all the brushes for ZBrush organized in 4 categories (4 additional subfolders) for a total of 54 ‘.zbp’ files
One folder containing the video tutorial/overview
One folder containing the bonus materials two additional folders for PBR materials and Tileable Alphas
One PDF quick start guide with an introduction to the pack and a brief description of each one of the brushes included.
Breakdown
These brushes have been organised in 4 categories with icons so that you can easily organise them in your library and recognise the ‘application method’. The ‘pattern’ and ‘dragRect’ brushes will give you very specific effects based on the alphas associated with each brush. The Sculpting and Curve-based brushes, on the other hand, can be extremely useful not only to block out the primary shapes or details of the mesh but also to quickly create new patterns and alphas for sculpting.
Bonus Materials
The pack also comes with some cool additional resources to use in your projects including a set of PBR materials for fabrics as well as Tileable alphas (black and white images). These resources can be used in a variety of ways, for instance, the ‘height’ map of the PBR texture sets, can be used in ZBrush (or other software) as an alpha for further details. The tileable textures can be applied as surface noise in ZBrush to add additional high-frequency details to your objects.