در این دوره، مدرس به طراحی لباس و پارچه در برنامه Zbrush می پردازد. این اولین دوره از پروژه Odd Spirits of Z است که مجموعه ای از دوره های سریع است که تمرکز بر مهارت خاص و یا ویژگی زیبراش دارد. تمرکز این دوره ایجاد لباس در زیبراش برای شخصیت های فانتزی یا تخیلی است. در طول دوره، به جریان های کاری ، تئوری تکنیک های حجاری و بیش از چند راهنمایی و ترفند های مدلسازی برای ایجاد چین و چروک و بطور کلی برای کمک به شما در درک جنس پارچه های مختلف ارائه داده می شود. بطوری که شما با اطمینان می توانید لباس برای کاراکتر های خود بسازید . شناخت رفتار لباس ، انواع پوشش ها ، نحوه شناسایی قرارگیری چین های متخلف روی انواع پارچه و متریال ها ، متد های مختلف برای تولید مش پایه جهت ساخت پارچه ، روش های متعدد برای مدلینگ ، اسکالپ و جزییات دهی به پارچه و لباس ، ساخت براش های سفارشی برای مقاصد و اهداف خاص مانند جزییات تکسچر ، نرمال مش و VDM ، کار با منابع سفارشی برای تسریع بخشیدن به گردش کاریتان ، استفاده از ویژگی های زیبراش برای افزودن جزییات پیچیده به لباس از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی ارائه شده است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Clothes & Drapery from Zbrushguides.com is the first course from the Odd Spirits of Z project, which is a series of fast-paced courses focusing on a specific skill or a ZBrush feature.
The focus of this course is the creation of Clothes in ZBrush for a fantasy character. Throughout the video lessons, I’ll share with you: workflows, a bit of theory, sculpting techniques and more than a few modeling tips and tricks to create folds, wrinkles, drapery and in general, to help you understand the behaviour of different fabrics so that you can confidently sculpt clothes for your own characters.
Why this course?
This course is focusing only on the creation and sculpting of the clothes for the character, so we’ll take a base mesh as a starting point and fully concentrate on the clothes. With this course, you’ll learn… …a simple approach to understand the behaviour of clothes and types of folds …how to identify the placement of different folds on different materials and fabrics. …different methods to produce base meshes for the construction of cloth. …multiple ways to address the modeling, sculpting and detailing of fabrics. …to make custom brushes for specific purposes like texture details, VDMs and Nanomesh …to work with the custom resources provided with this course to speed up the workflows …to utilize a variety of ZBrush features to add intricate details to the clothes.