قابلیت های جدید نرم افزار زیبراش :
- یک نقطه به رزولوشن DynaMesh اضافه شده است و حالت متفاوت پوست را ارائه می دهد.
- ZBrush از پوست کلاسیک برای عملیات DynaMesh استفاده خواهد کرد.
- PolyGroup Growing را انتخاب کنید. این به کاربر اجازه می دهد تا چند چهره از یک PolyGroup را انتخاب کرده و انتخاب را فقط به چند ضلعی هایی که دارای یک گروه چند گروه هستند ، رشد دهد.
- برس Curve Flat و Curve Flat Snap اضافه شده است. این برس ها برای کشیدن کارت های مو برای بازی ها یا ایجاد روبان بسیار مناسب هستند.
- برس های Curve Tube و Curve Tube Snap اکنون می توانند از رنگ PolyPaint شیب دار پشتیبانی کنند.
- هنگام اضافه کردن تصاویر بیشتر ، SpotLight دیگر همه تصاویر را دوباره تنظیم نمی کند.
- تکلیف شناسه رنگی PolyGroup بهبود یافته است.
- GoZ برای کار با مایا 2022 به روز شده است.
- GoZ برای کار با 3DSMAX 2022 به روز شده است.
- Decimation Master برای رسیدگی به مش های decimating تا 100 میلیون چند ضلعی بهبود یافته است.
- سابقه لغو ذخیره شده اکنون هنگامی که خنثیسازی در SubTool ذخیره نشده است ، یک نوار قرمز رنگ نشان می دهد که SubTool انتخابی نیست.
- لغزنده Material Diffuse و Specular به صورت نمایی بالا به روز می شوند (به منظور افزایش دقت در هنگام استفاده از مقادیر کوچک).
- تحمل جوشکاری پیش فرض ZModeler 5 است.
- نوار لغزنده Brush Modifiers برای نشان دادن مقادیر از -100 تا 100 است.
- IMM Selector تنها در صورتی نشان داده می شود که برس بیش از یک مش داشته باشد. با این تغییر ، ZModeler به منظور صرفه جویی در فضا مش مشبک پیش فرض را نشان نمی دهد.
- نوار لغزنده Raytracing AO به طور پیش فرض روی 256 تنظیم می شود.
- و....
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
A dot has been added to DynaMesh Resolution, offering a different skinning mode. When off, ZBrush will use classic skinning for DynaMesh operations. When on, DynaMesh will automatically increase resolution for smaller objects.
PolyGroup Select Growing. This will allow the user to select a few faces of a PolyGroup and grow the selection to only the polygons that contain the same polygroup.
Curve Flat and Curve Flat Snap brushes have been added. These brushes are perfect for drawing out hair cards for games or creating a ribbon.
Curve Tube and Curve Tube Snap brushes can now support gradient PolyPaint color.
Set lasso Stroke “Smoothness” to zero by default (to allow for improved accuracy).
SpotLight will no longer readjust all images when adding more images.
PolyGroup color ID Assignment improved.
GoZ has been updated to work with Maya 2022.
GoZ has been updated to work with 3DSMAX 2022.
Decimation Master has been improved to handle decimating meshes up to 100 million polygons.
Stored Undo History will now display a red bar when the undo is stored on a SubTool that is not the selected SubTool.
The Material Diffuse and Specular sliders updated to high exponential (in order to increase accuracy when using small values) .
The default ZModeler welding tolerance to be 5.
The Brush Modifiers slider to show values from -100 to 100.
The IMM Selector will only be shown if the brush has more than one mesh. With this change, ZModeler will not show the default included mesh in order to conserve space.
Raytracing AO default Samples slider will be set to 256 by default.