امروز، Lightmap HDR Light Studio 8 را منتشر کرد، بهروزرسانی بزرگی برای نرمافزاری که Scrim Light، یک نوع نور دیجیتال انقلابی جدید را معرفی میکند. با تقلید از تنظیمات نورپردازی استودیویی در دنیای واقعی، به شما این امکان را میدهد که مدلهای سه بعدی را به همان شیوهای که عکاسی را کارگردانی میکنید، نورپردازی کنید و جلوههای ظریف و زیبایی ایجاد کنید که بازسازی آنها با تکنیکهای دیجیتال استاندارد تقریبا غیرممکن است.
همراه با پیشرفتهایی در رابط کاربری و بهروزرسانیهای LightPaint، Scrim Light جدید در HDR Light Studio 8 ایجاد نورپردازی واقعی استودیویی برای بازاریابی تصاویر محصولات، بستهبندی، جواهرات و اتومبیلها را آسانتر از همیشه میکند.
Scrim Lighting تکنیکی است که توسط عکاسان استودیویی برای نورپردازی محصولات، جواهرات و حتی اتومبیل ها استفاده می شود. یک Scrim Light یک ورق از مواد نیمه شفاف - خود اسکریم - را با یک منبع نور ترکیب می کند که از پشت اسکریم را روشن می کند. جلوی اسکریم نور منتشر خوبی از خود ساطع می کند که جسم مورد عکس را روشن می کند. مزیت Scrim Light این است که شما می توانید هر منبع نوری را برای روشن کردن اسکریم انتخاب کنید (به عنوان مثال، یک سافت باکس، یک نورافکن یا یک نور نواری)، سپس با حرکت دادن منبع نور نسبت به scrim، جلوه نور را کنترل کنید. HDR Light Studio 8 Scrim Lighting را به نرمافزاری میآورد که کنترل آن آسان است، در زمان واقعی قابل تنظیم است و به سرعت در نرمافزار سهبعدی شما رندر میشود.
افزودن یک Scrim Light به صحنه شما یک نسخه دیجیتالی از تنظیمات Scrim Lighting در دنیای واقعی ایجاد می کند. میتوانید منبع نور را به راحتی با استفاده از نمای بالا و جلوی تعاملی در پشت صفحه تغییر مکان دهید، در حالی که میانبرهای صفحه کلید به شما امکان میدهند حالتها را برای تنظیم اندازه و ویژگیهای نور تغییر دهید.
دور کردن منبع نور از اسکریم، نور گستردهتر و پراکندهتری ایجاد میکند، در حالی که نزدیکتر کردن، نور کوچکتر و روشنتری ایجاد میکند. همچنین می توانید با تغییر میزان انتشار منبع نور، نور را نرم یا سخت کنید. کنترل یک افکت نورپردازی به این شکل مستقیم و فیزیکی، آزادکننده است.
Scrim Lights در HDR Light Studio فوق العاده انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد از نورهای نقطه ای و چند ضلعی به عنوان منبع نور استفاده کنید. با یک نور چند ضلعی، می توانید یک سافت باکس مستطیلی، یک نور گرد منتشر، یک نور نواری - یا تقریباً هر نوع نور دنیای واقعی دیگری را که می خواهید تقلید کنید. نورافکن یک رمپ گرادیان را برای کنترل نحوه تغییر روشنایی از مرکز تا لبه مخروط نور اضافه می کند. حتی می توانید یک بافت سبک برای واقع گرایی بیشتر اضافه کنید.
بازتاب های ایجاد شده توسط Scrim Lights مجلل و با جزئیات ظریف هستند و تصاویر محصول را به سطوح جدیدی از فوتورئالیسم می برند. اما Scrim Lights سرعت رندرهای شما را کاهش نمی دهد. اگرچه شگفتانگیز به نظر میرسند، اما مبتنی بر HDRI هستند و یک بافت نوری جدید را روی Canvas اعمال میکنند یا آن را روی 3D Area Lights ترسیم میکنند.
بهبود LightPaint
LightPaint رویکرد ثبت اختراع HDR Light Studio برای مکان یابی نورها است. با کلیک کردن و کشیدن روی یک مدل سه بعدی در نمای رندر، می توانید نقاط برجسته و بازتاب ها را به صورت تعاملی روی سطح آن جابجا کنید در حالی که نرم افزار به طور خودکار نور مربوطه را در زمان واقعی تغییر مکان می دهد.
در HDR Light Studio 8، سیستم LightPaint گسترش یافته است. اکنون هر رندر نمای کشویی حالت LightPaint خود را دارد، همانطور که Canvas نیز دارد، و کنترل بسیاری از ویژگیهای نور از جمله روشنایی، مقیاس، چرخش و حتی قرارگیری نور در Scrim Light امکان پذیر است.
داشتن حالت های LightPaint مختلف در هر نما، راه های جدیدی را برای کار باز می کند. به عنوان مثال، می توانید موقعیت یک نور را با کلیک بر روی مدل سه بعدی تغییر دهید، سپس مقیاس آن را با کشیدن روی Canvas تنظیم کنید.
همچنین اکنون میتوانید از میانبرهای صفحه کلید برای کنترل ابزارهای LightPaint استفاده کنید، به این معنی که میتوانید بدون اینکه توجه خود را از رندر خارج کنید، یک عکس روشن کنید.
در ترکیب با Scrim Light، تغییرات LightPaint در HDR Light Studio 8 این امکان را به شما میدهد که نورپردازی را برای تجسمهای محصول و رندرهای سه بعدی سریعتر و واضحتر از همیشه کشف کنید.
محتوای چند ضلعی
محتوای Polygon برای کنترل شکل نورها هنگام استفاده در Alpha Multiply مفید است. این شامل کنترل هایی برای نرمی لبه و شعاع گوشه است.
نورها را کپی و جایگذاری کنید
اکنون می توانید نورهای انتخاب شده را در همان Look در سایر Looks و بین پروژه ها کپی و جایگذاری کنید. چراغ های چسبانده شده به بالای لیست نور اضافه می شوند.
دکمه رمپ معکوس
یک دکمه جدید به پانل ویرایش سطح شیب دار اضافه شده است که سطح شیب دار را به صورت افقی برمی گرداند.
اتصالات پلاگین
اکثر افزونه ها با بهبود عملکرد و تغییرات API به روز شده اند. بنابراین لطفاً به آخرین افزونه نرم افزار سه بعدی خود به روز کنید.
پشتیبانی برای Maya 2024 و DeltaGen 2023 اضافه شده است.
Patchwork 3D 2023 برای پخش رندر آن در رابط HDR Light Studio 8 برای LightPainting به روز شده است.