Blender یک برنامه درخشان است که می تواند مدل های شگفت انگیزی را ایجاد کند که می توانند به هر موتور بازی صادر شوند - در این دوره ما بر روی Unreal و منبع باز Godot تمرکز می کنیم. بسیاری از تکنیک های آموزش داده شده بلافاصله با سایر موتورهای بازی نیز قابل اجرا خواهند بود.
آنچه خواهید آموخت :
- یک گردش کار مدلسازی غیر مخرب را بیاموزید.
- دارایی های چندگانه بازی را مدیریت کنید.
- گردش کار مواد را یاد بگیرید.
- دارایی های خود را در موتور بازی Godot زنده کنید.
این دوره با وسایل اولیه شروع می شود تا بتوانیم روی تکنیک های مدل سازی غیر مخرب تمرکز کنیم. شما همیشه مهارت های جدید خود را در پروژه خود اعمال خواهید کرد. فایلهای پروژه، و همچنین منابع و منابع اضافی شامل خواهند شد - هرگز گیر نخواهید کرد. ویدیوهای سخنگو همراه با اسکرینکستها وجود دارد که میتوانید آنها را دنبال کنید.
برای هر یک از مدل هایی که می سازید، این روند را دنبال می کنید:
- یک تکنیک جدید به شما آموزش داده شود.
- برای به کار بردن درس ها در کار خود به چالش کشیده شده است.
- گام به گام نحوه ساخت آن نشان داده شود.
- دانش قبلی خود را به طور مرتب اعمال کنید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Blender is a brilliant program, capable of creating amazing models which can be exported to any game engine- in this course, we focus on the free and open-source Godot game engine. Many of the techniques taught will be immediately applicable with other game engines as well. Here are just a few of the things you’ll learn during this course:
Learn a non-destructive modelling workflow.
Manage multiple game assets.
Learn the material workflow.
Bring your assets alive in the Godot game engine.
This is an intermediate course- but wait! What does that really mean?
Learn how to create LowPoly 3D models and assets for games using Blender, the free-to-use 3D production suite. I have labelled the course as intermediate, however, if you have a basic knowledge of Blender you’ll be good to go!
The course starts with basic props so we can focus on the non-destructive modelling techniques. You will apply your new skills to your project all the time. Project files will all be included, as well as additional references and resources - you'll never get stuck. There are talking-head videos along with the screencasts for you to follow along.
For each of the models that you build you will follow this process:
Be taught a new technique.
Challenged to apply the lessons to your own work.
Be shown step-by-step how to build it.
Apply your previous knowledge regularly.