برای شخصیت های بازی ویدیویی خود مدل موی کارآمد و باورپذیری بسازید.
مو در بازی های مدرن بیش از هر زمان دیگری چشمگیر است. با نگاشت بافت های مو به یک دسته از کارت های هندسی ، می توان بصری چشمگیری و متقاعد کننده از تصاویر مو شد. در این دوره به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانیم چنین موهایی را با Blender به دست آوریم.
در اینجا چیزی است که یاد خواهید گرفت.
1. تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی
قبل از رفتن به یک فرآیند خلاقانه ، مهم است که خود را در مورد آنچه می خواهید ایجاد کنید آگاه کنید. در این حالت ما می خواهیم چندین زاویه از یک مدل موی مشابه را بررسی کنیم تا اتفاقات را تشخیص دهیم. به این ترتیب می توانیم برنامه ای را تنظیم کنیم تا بتوانیم یک بار داخلBlender به زمین برخورد کنیم.
2. ایجاد کارت بافت
بافت اولین کاری که ما در Blender انجام خواهیم داد ایجاد نقشه بافت کارت مو با استفاده از موهای ذره ای است. فایده این کار این است که ما می توانیم به صورت دستی و هم از نظر رویه ای موهایی قابل باور به شکل بافت ایجاد کنیم. همچنین ، در صورت لزوم می توانیم به عقب برگردیم و بعداً به راحتی آن را اصلاح کنیم. در اینجا گردش کار غیر مخرب است!
3. نظافت
این مرحله بیشترین زمان را می برد: جمع کردن و شکل دادن کارتهای مو به سر شخصیت شما. ما از منحنی های Blender برای ایجاد و دستکاری کارتهای مو استفاده خواهیم کرد ، که در مقایسه با مدل سازی مش بسیار ساده تر است. با تقسیم مدل مو به 4 لایه ، گردش کار قابل کنترل تر می شود.
4. آماده سازی صادرات
در حالی که کارتهای مبتنی بر bezier برای مدل سازی عالی هستند ، اما صادرات پسند نیستند. بنابراین ما برای صادرات آسان باید آنها را به یک شبکه چند ضلعی ترکیبی تبدیل کنیم. و صادرات را با بارگذاری در sketchfab آزمایش خواهیم کرد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Creating Hair Cards for Realtime Characters
Build efficient, believable hair styles for your video game characters.
Hair in modern games is more impressive than ever. By mapping hair textures to a bunch of geometric cards, strikingly convincing hair visuals can be achieved. In this course I'll show you how we can accomplish such hair with Blender.
Here's what you will learn.
1. Analysis & Planning - Before diving into a creative process, it's important to inform yourself about what you're trying to create. In this case we're going to study several angles of a similar hair style to diagnose what's going on. That way we can formulate a plan so we can hit the ground running once inside Blender.
2. Hair Card Texture Creation - The first thing we'll do in Blender is create our hair card texture map using particle hair. The benefit with this is that we can both manually and procedurally generate believable hair in texture form. Also, we can go back and easily tweak it later if need be. Here's to non-destructive workflows!
3. Grooming - This stage take the most amount of time: Populating and shaping hair cards on to your character's head. We will utilize Blender's bezier curves to create and manipulate hair cards, which is far simpler compared to mesh modeling. By breaking down the hair style into 4 layers, the workflow becomes more manageable.
4. Export Preparation - While bezier-based cards are great for modeling, they're not export-friendly. So we'll need to convert them to a combined polygonal mesh for easy export. And we'll test the export by uploading to sketchfab.