اطلاعات:
در این دوره ما از ابزارهای Blender’s Grease Pencil و BSurfaces برای ایجاد نسخه ای با وضوح پایین از مجسمه با وضوح بالا از دوره Blender301 استفاده خواهیم کرد. و ما از ایده های جریان لبه از آن دوره نیز استفاده خواهیم کرد، در حالی که توپولوژی کم پلی را با گریس Pencil ترسیم می کنیم. ما دوره را با پخت Normal Map از مجسمه hi-res به مش کم پلی و وارد کردن آن به موتور بازی Unity به پایان خواهیم رساند. سپس نقشه بافت را روی شخصیت خود در بازی آزمایش می کنیم.
01. Blender’s Retopology Tools
02. Retopologized سر
03. کار بر روی زره شانه
04. ایجاد پاها
05. رتوپولوژی بازو
06. کار روی پشت
07. ایجاد دستکش
08. بازشناسی انگشتان
09. پایان دادن به انگشتان
10. اتمام Retopology کاراکتر
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
info:
In this course we will use Blender’s Grease Pencil and BSurfaces tools to create a low resolution version of our high-resolution sculpt from the Blender301 course. And we will use the edge-flow ideas from that course as well, while we draw the low-poly topology with the Grease Pencil. We will finish the course by baking a Normal Map from the hi-res sculpt to the low-poly mesh and importing it into the Unity game engine. We will then test the texture map on our character in-game.
01. Blender’s Retopology Tools
02. Retopologizing the Head
03. Working on the Shoulder Armor
04. Creating the Legs
05. Retopology of the Arm
06. Working on the Back
07. Creating the Glove
08. Retopologizing the Fingers
09. Finishing the Fingers
10. Finishing the Character Retopology