چیزی که یاد خواهید گرفت :
- مدل سازی شخصیت
- مدل سازی لباس پایه
- نقاشی دیجیتال در بلندر
- استفاده از ابزار اصلی مجسمه سازی در بلندر
شرح
در این آموزش هنرجو یاد می گیرد که طلسم و کاراکتر برای تبلیغات بسازد و بتواند به شرکت های کوچک و متوسط منطقه خود خدمات رسانی کند.
ما با تجزیه و تحلیل هنر مفهومی شروع می کنیم، شخصیت خود را یک پسر به سبک کارتونی بلوک کرده و مجسمه سازی می کنیم. ما همچنین لباس ها را با استفاده از تکنیک مدل سازی پلی با پلی مدل سازی می کنیم تا باز شدن مش و اعمال بافت ها را تسهیل کنیم. سپس با استفاده از منبع جدید نقاشی راس که از نسخه 3.2 به بعد در بلندر موجود است، مواد ایجاد کرده و رنگ می کنیم.
در نهایت با توجه به هنر مفهومی خود یک ژست اولیه و در نهایت رندر و ترکیب نهایی با استفاده از رندر چرخه ایجاد می کنیم.
در پایان این آموزش، دانش آموز مفاهیم اساسی برای فرآیند خلق شخصیت، مانند:
- تجزیه و تحلیل و درک هنر مفهوم و برگه مدل
- مسدود کردن مدل با هدف ساختار کلی مدل
- مجسمه سه بعدی پایه
- آشنایی با ابزار و ویژگی های مدل سازی و مجسمه سازی دیجیتال
- نقاشی راس به طور مستقیم بر روی مدل سه بعدی
- پردازش کاراکتر برای تبلیغات
این دوره برای چه کسانی است:
برای طراحان، مدل سازان و علاقه مندان به مجسمه سازی سه بعدی
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
What you'll learn
character modeling
basic clothing modeling
digital painting in blender
use of the main tools for sculpting in blender
Description
In this training, the student will learn to create mascots and characters for advertising and will be able to serve small and medium-sized companies in their region.
we will start with the analysis of the concept art, we will block and sculpt our character a boy in cartoon style. we will also model the clothes using the poly by poly modeling technique to facilitate the opening of the mesh and the application of textures. then we will create materials and paint using the new vertex painting resource available in blender from version 3.2 onwards.
finally we will make a basic pose according to our concept art and finally the render and final composition using the cycles renderer.
At the end of this training, the student will understand fundamental concepts for the character creation process, such as:
- Analyze and understand the concept art and model sheet
- blocking of the model aiming at the general structure of the model
-basic 3d sculpture
-familiarity with the tools and feature of modeling and digital sculpting
- vertex painting directly on the 3d model
-character rendering for advertising.
Don't miss the opportunity to learn about the step-by-step process that will lead you to the first steps in the 3d universe in a solid and promising area that is character modeling for advertising, games, printing and cinema.
Who this course is for:
for designers, modelers and 3d sculpting enthusiasts