در این دوره ما از Blender و Substance Painter برای ساخت موتورسیکلت کلاسیک 1936 هارلی دیویدسون Knucklehead استفاده خواهیم کرد. شما با مدل سازی سه بعدی و نقشه برداری UV در Blender و همچنین ایجاد متریال و بافت در Substance Painter آشنا خواهید شد. همچنین به نورپردازی و رندرینگ در Blender خواهیم پرداخت. و حتی از Blender's Video Sequence Editor برای ویرایش ویدیوی نهایی خود استفاده کنید.
روند انجام پروژه؟
ما با تنظیم تصاویر مرجع خود در Blender شروع می کنیم. ما نماهای جانبی، جلویی و پشتی را وارد می کنیم تا در ایجاد و قرار دادن مدل های سه بعدی خود به ما کمک کنند. در مورد پشته اصلاحکننده Blender، چگونگی افزایش مقیاس یکنواخت میتواند اثربخشی ابزارهای Blender را بهبود بخشد، و چند نکته و ترفند در مورد سازماندهی کردن یک پروژه بزرگ مانند این، خواهید آموخت.
هنگامی که مدل سازی کامل شد، ما روی نقشه برداری UV هر یک از اشیاء سازنده موتورسیکلت کار خواهیم کرد. شما در مورد روشهای مختلف نقشهبرداری UV که Blender ارائه میکند و نحوه بستهبندی موثر جزایر UV خود در فضای بافت UV یاد خواهید گرفت.
سپس زمان آن فرا رسیده است که مدل خود را از Blender خارج کرده و آن را برای تکسچرینگ به Substance Painter بیاوریم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ماسک های لایه، و ژنراتورها و نقشه های گرانج برای ایجاد بافت های دقیق و واقعی استفاده کنید. و هنگامی که بافت ها کامل شدند، یاد می گیرید که چگونه نقشه های Color، Normal، Metallic و Roughness را که با Blender سازگار هستند صادر کنید و آنها را روی مواد مناسب تنظیم کنید.
در نهایت، ما از تصاویر HDR برای نورپردازی صحنه استفاده می کنیم و سپس چندین عکس را ارائه می کنیم که می توانند با هم در Blender Video Sequence Editor ویرایش شوند.