آموزش ریگ کاراکتر انسان برای موشن کپچر در مایا و موشن بیلدر CGTools -
Rigging Human IK Characters for Mocap in Maya and Motion Builder 2016
ستاپ کردن کاراکتر ها کاری نظری و پیچیده است، و اغلب لازم است برای هر کاراکتر ریگ منحضر به فردی بسازید. انیمیشن کاراکتر کمتر از همه قسکت های انیمیشن به درستی شناخته شده حتی برای کاربران حرفه ای و گرفتن نتیجه مطلوب در انیمیشن کاراکتر نیاز به تمرین و تعهد دارد.
در این دوره آموزشی، مدرس Mark Butler برای ساخت کاراکتر به وسیله کنترلرهای Human_IK از هردو نرم افزار مایا و موشن بیلدر استفاده میکند. بعد از انجام ریگ اولیه در مایا، انیمیشن های موشن کپچر را در موشن بیلدر اعمال میکند. و بعد شروع به آزمایش و بهبود ریگ کاراکتر میکند. سپس کاراکتر را به مایا برمیگرداند تا این ویرایش ها را انجام دهد.
پس از مشاهده این دوره آموزشی، شما به درک عمیقی از ریگ کاراکتر با استفاده از کنترل های Autodesk Human IK دست پیدا خواهید کرد و قادر خواهید بود که انیمیشن های موشن کپچر و دستی را همزمان به راحتی روی کاراکتر ریگ شده خود اعمال کنید که این تکنیک به عنوان Hybrid Animation شناخته میشود. مخاطبین این دوره هنرمندان فنی هستند، مدلکارها، انیماتورها، گیمرها و بقیه هنرمندان که با موشن کپچر برای کاراکتر های انسانی سرو کار دارند. فرض بر این است که شما تجربه کار با مایا و موشن بیلدر را دارید که شامل تغییر در فایلها، کلید زدن و تغییر در Joint ها میشود. هر تجربه ای در ریگ کردن و Weight mapping برای این دوره یک نقطه قوت محسوب میشود.
جهت دریافت لینک های این آموزش میبایست به پنل درخواست ها و به قسمت خرید محتوای فارسی مراجعه فرمایید.
جهت ورود به پنل درخواست ها بروی این لینک کلیک نمایید.