این کارگاه شش ساعته توسط الساندرو کانجلوسی به جزئیات نکات و تکنیکهای او برای ایجاد محیطهای طبیعی در مقیاس بزرگ، مانند مواردی که در جلوههای بصری استفاده میشود، میپردازد. گردش کار نشان می دهد که چگونه می توان از Clarisse V4 و همچنین Houdini و Terragen برای ایجاد محیط های CG چشمگیر با آسمان های واقعی، جلوه های جوی و دارایی های رویه ای استفاده کرد. در حالی که گردشهای کاری زیادی برای هنرمندان محیطی وجود دارد، الساندرو توضیح میدهد که چرا ابزارهای انتخابی او ضروری هستند، مانند Terragen برای ایجاد آسمانهای واقعی، ابرها، و برای تولید صفحات پشتی برای تکنیکهای نورپردازی مبتنی بر تصویر. پس از معرفی Terragen و نشان دادن چگونگی بهرهگیری از ویژگیهای اتمسفری و رندر ابری آن، این سخنرانی به هودینی میپردازد و نحوه مقابله با مدلسازی زمین، ساختن کوهها، اضافه کردن جزئیات در همه اندازهها و نحوه استفاده از ماسکهای منطقه را نشان میدهد. سایر وظایف ضروری هودینی همچنین برای ایجاد سنگ ها و مه نشان داده شده است، و جزئیات جریان کار را به عنوان یک تنظیم اساسی برای هر سطح مهارتی که باید دنبال کنید، نشان می دهد. علاوه بر این، الساندرو صادرات سنگ ها (Alembic) و ابرها (VDB) را پوشش می دهد - همه چیز به صورت رویه ای تولید می شود. در ادامه روند کار، الساندرو زمین، صخرهها و ابرها را به کلاریس میبرد، جایی که فرآیند آمادهسازی مسدود کردن صحنه و مقابله با تنظیم اولیه نور را به اشتراک میگذارد. این کارگاه با استفاده از Point Cloud، Particle Paint Tool، Scatter و بسیاری دیگر از ویژگیهای Clarisse، گردش کار کامل صحنهسازی را تجزیه میکند و مقدمهای برای تنظیم پوشش گیاهی با استفاده از Quixel Megascans ارائه میدهد. بخش آخر کارگاه درباره ایجاد سایه بان های سفارشی برای گیاهان سه بعدی، زمین، جابجایی رویه ای، افزودن رنگ نمونه، و اعمال تغییرات در سطوح مختلف جزئیات بحث می کند. مرحله نورپردازی بحرانی نیز شکسته میشود، همراه با آمادهسازی صحنه برای توسعه ظاهری در Fusion.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
DESCRIPTION
This six-hour workshop by Alessandro Cangelosi details his tips and techniques used to create large-scale natural environments, such as those used in visual effects. The workflow shows how Clarisse V4, as well as Houdini and Terragen, can be used to create impressive CG environments with realistic skies, atmospheric effects, and procedural assets. While there are many workflows available to environment artists, Alessandro explains why his tools of choice are essential, such as Terragen for the creation of realistic skies, clouds, and for generating backplates for image-based lighting techniques. After introducing Terragen and showing how to take advantage of its atmospheric and cloud-rendering features, the lecture dives into Houdini, revealing how to tackle terrain modeling, build mountains, add details of all sizes, and how to use area masks, along with many other essential tasks. Houdini is also demonstrated for the creation of rocks and fog, detailing the workflow as a basic setup for every skill level to follow. Additionally, Alessandro covers exporting the rocks (Alembic) and clouds (VDB) — everything is generated procedurally. Continuing the workflow, Alessandro takes the terrain, rocks, and clouds into Clarisse where he shares his process for preparing scene blocking and tackling an initial lighting setup. Using Point Clouds, Particle Paint Tool, Scatter, and many other Clarisse features, this workshop breaks down the complete scene-dressing workflow and offers an introduction to vegetation setup using Quixel Megascans. The final section of the workshop discusses creating custom shaders for 3D plants, terrain, procedural displacement, adding instanced color, and applying variations at different levels of detail. The critical lighting stage also gets broken down, along with rendering the scene ready for look-development in Fusion.