مقدمه ای بر ذرات FX در هودینی(جلد 1)
Introduction to particle fx in houdini: volume 1
هودینی پیشرو در صنعت جلوه های بصری است و قدرت را به دست هنرمندان FX می دهد که در تولید فیلم، تلویزیون و بازی کار می کنند. به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارهای افکت در صنعت، هنرمندان اغلب می توانند هودینی را ابزاری دلهره آور برای دستیابی به آن بدانند. در اینجا، الساندرو کانجلوسی منحنی یادگیری را باز می کند تا روشی ساده برای نزدیک شدن به ذرات FX با استفاده از هودینی معرفی کند. روش های زیادی برای ایجاد شبیه سازی های FX ذرات چشمگیر در هودینی وجود دارد. الساندرو با مروری بر اصول اولیه ای که باید بدانید شروع می کند، و توضیح می دهد که چرا از هودینی استفاده می شود و همچنین اصول اولیه نحوه استفاده از نرم افزار قدرتمند SideFX. این کارگاه 7 ساعته شما را گام به گام با نحوه مدیریت انواع مختلف اپراتورها از جمله DOP، SOP، VOP، آشنا میکند و در درجه اول بر روی شبکههای POP (اپراتورهای ذرات) تمرکز دارد. شما نحوه ایجاد یک تنظیم ذرات را از ابتدا و همچنین نحوه استفاده از پیش تنظیمات قفسه هودینی را خواهید فهمید. هدف این کارگاه آموزش درک درستی از نحوه عملکرد یک سیستم ذرات به صورت سه بعدی است. قوانین و تکنیک های انتشار ذرات نیز پوشش داده شده است، از جمله نحوه مدیریت تنظیمات مختلف، و روش های مختلفی برای ایجاد ذرات با استفاده از مش ها، پراکندگی ها و حجم ها را خواهید آموخت. علاوه بر این، برخی از گرههای مفیدی که میتوانند برای کنترل رنگها، انتشار، ذخیره ذرات، برخورد با اشیاء سهبعدی، و نیروهای اولیه جهش و کشش مورد استفاده قرار گیرند، به تفصیل مورد بحث قرار گرفتهاند. موتور رندر Mantra یک راه عالی برای رندر کردن میلیون ها ذره است. الساندرو نحوه سایه زدن پروژه های خود را به اشتراک می گذارد و نحوه عملکرد نمونه سازی را توضیح می دهد. همچنین خواهید دید که چگونه می توان از نقاط رندر در تولید برای شبیه سازی اثراتی مانند گرد و غبار، ماسه و بسیاری از مواد طبیعی دیگر استفاده کرد. نحوه کنترل سایهزنی و تاری حرکت با تشخیص برخورد نیز یکی از نکات برجسته است، جایی که الساندرو در مورد زیر گروهها، تکثیر ذرات، تکنیکهای نمونهبرداری و بهینهسازی بحث میکند. بخش پایانی این کارگاه به پروژه نهایی می پردازد: نحوه تولید یک سحابی CG با استفاده از فرارفت سرعت حجم با یک VOP ساده. نکات مفیدی در مورد نحوه ایجاد فرارفت pyro FX و همچنین نگاهی عمیق به رندر ذرات برای FX گازی ارائه شده است.
فایل های هودینی برای هر فصل همراه با این کارگاه است.