برنامه Substance Painter استاندارد صنعت برای ایجاد بافت سه بعدی است، به خصوص برای ارائه فیزیکی به صورت (PBR) می باشد. در این دوره، مدرس Wes McDermott یک نگاه ابتکاری به برنامه Substance Painter 2019 می اندازد و شما را از طریق یک پروژه اساسی یعنی بافت یک دارایی بازی در دنیای واقعی از ابتدا تا انتها پیاده می کند. او با ایجاد یک پروژه جدید ، وارد کردن مدل و استفاده از سیستم baking یکپارچه شروع می کند. در مرحله بعدی، وس نحوه کار با متریال و لایه ها را نشان می دهد. بعلاوه، یاد بگیرید که چگونه از افکت های لایه ای استفاده کنید تا لباس واقعی را ایجاد کنید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Substance Painter is the industry standard for 3D texture creation, especially for physically-based rendering (PBR). In this course, Wes McDermott takes a beginner’s look at Substance Painter 2019, walking you through a basic project—texturing a real-world game asset from start to finish. He starts with creating a new project, importing the model, and using the integrated baking system. Next, Wes shows how to work with materials and layers and provides a primer on procedurals, the brush toolset, and time savers like symmetry, stencils, and cloning. Plus, learn how to use layer effects to create realistic wear. Wes wraps up by showing you how to create portfolio renders using Iray, the integrated path-tracing renderer in Substance Painter, and export textures for use in other applications.