- تصاویر مرجع ضروری
- فایل های وی-ری و کرونا
- دانش اولیه از رابط و میانبرهای 3دی مکس یا هر ابزار دیگر DCC انتخابی
- دانش اولیه باز کردن/رها کردن رابط سه بعدی و میانبرها
- دانش اولیه سابستنس پینتر و تکسچرینگ
آموزش مدل سازی، بافت و نورپردازی تفنگ های قدیمی
Old Gun Tutorial ( Modeling, Texturing, Lighting )
فایل پروژه شامل:
بررسی اجمالی:
در این آموزش، نحوه مدلسازی یک تفنگ عتیقه را از ابتدا یاد میگیرید، از تکنیکهای مدلسازی استاندارد پلی و سطوح سخت شروع میکنید تا بافتدهی و حتی راهاندازی/نکات نورپردازی برای ارائه نهایی. توجه داشته باشید اگرچه این دوره در درجه اول بر روی تری دی مکس متمرکز است، اما به همین دلیل نشان داده شده است که به راحتی همان اصول را در سایر ابزارهای ایجاد دیجیتال مانند مایا اعمال می کند.
این دوره برای چه کسانی است؟
این دوره برای کاربران سطح جونیور ایجاد شده است که می خواهند بپرند و پروژه پیچیده تری را تجربه کنند و تولید کامل یک دارایی پلی بالا را ببینند.
الزامات دوره:
فهرست مطالب:
1-مدل سازی
در این مرحله، بهترین راه برای نزدیک شدن به مدل هایی که شامل اجزای مختلف هستند، نحوه استفاده موثر از تصاویر مرجع برای ایجاد مش پایه و به دست آوردن شکل کلی مدل خود را خواهید دید. در مراحل بعدی مدل سازی، نکات و ترفندهایی برای اضافه کردن موفقیت آمیز جزئیات دقیق به مدل و رفع مشکلات توپولوژی متعدد ارائه می شود. این یک تمرین بسیار موثر برای ایجاد عادات خوب در مدلسازی سطوح سخت است، زیرا به طور مکرر میبینید که در طول این فرآیند چه مشکلات رایجی خواهد بود و میشنوید که از چه راهحلهایی برای رفع آنها استفاده کنید.
2-باز کردن
در این بخش، نحوه وارد کردن صحیح اجزای مختلف را به Unfold 3d و نحوه بازگشایی کامل مدل خود در حال بازگشت به تری دی مکس را خواهید دید. گاهی اوقات کلید استفاده از فرآیند مدلسازی ایجاد یک گردش کار محکم است و یاد میگیرید که چگونه از ابزارهای 3دی مکس برای مدیریت نسخههای مختلف اجزای خود استفاده کنید. در نهایت، در این قسمت همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه مدل خود را به درستی برای انتقال موفقیت آمیز به سابستنس پینتر برای قسمت بافت سازی آماده کنید.
3-بافت دادن
در قسمت سوم خواهید دید که چگونه مدل خود را به طور کامل تکسچر کنید، یک متریال سفارشی جدید ایجاد کنید، مواد را از کتابخانه خود استفاده و ترکیب کنید، به درستی روی پاس ها کار کنید، از بافت های آلفا برای اضافه کردن حکاکی های دقیق تر استفاده کنید و نتیجه واقعی بگیرید.
4-رندر
در نهایت در این بخش، با افزونه ای آشنا می شوید که فرآیند وارد کردن و همگام سازی مواد از مواد پینتر به تری دی مکس را به طور قابل توجهی تقویت می کند. یک تفکیک دقیق از تنظیمات نور مورد استفاده برای دستیابی به یک رندر واقعی خوب داشته باشید.