خط لوله سه بعدی کلاسیک را برای مجسمهسازی، رتوپولوژی، بافتسازی و رندر کاراکتر کاوش کنید.
- کل خط لوله تولید سه بعدی را پوشش می دهد
- یک رویکرد کلاسیک جهانی که با هر برنامه سه بعدی کار می کند
- بر اساس یک پروژه انیمیشن حرفه ای
- نکات و ترفندهایی بر اساس تجربه واقعی
- ریگینگ کاراکترهای پیشرفته از ابتدا
این دوره در مورد چیست؟
این دوره کل خط لوله مدل سازی شخصیت حرفه ای را پوشش می دهد. ما با مجسمه سازی یک شخصیت با استفاده از زبراش که استاندارد صنعتی است از زمانی که مجسمه سازی دیجیتال توسط Pixologic اختراع شد، شروع می کنیم. شما تکنیک های حرفه ای متداول را برای انجام retopology و unwrapping UV یاد خواهید گرفت. برای تهیه مدل برای تکسچرینگ و رندرینگ در مرحله بعد, از سابستنس پینتر برای رنگ آمیزی بافت روی مدل خود استفاده می کنید. که در اکثر استودیوها نیز استاندارد صنعتی است. در مرحله آخر، کل صحنه را مونتاژ میکنید، مواد و نور را ایجاد میکنید و تصویر را رندر میکنید. هر درس بر اساس رویکرد مورد استفاده در پروژه های تجاری واقعی است. نکات و ترفندهای حرفه ای بر اساس تجربه دنیای واقعی به شما این امکان را می دهد که از دام های رایج اجتناب کنید و گردش کار خود را سرعت بخشید.
خط لوله کلاسیک
روش کلاسیک گام به گام را برای ایجاد یک مدل سه بعدی کاراکتر یاد خواهید گرفت. با شروع از تصویر مرجع، یاد خواهید گرفت که چگونه یک کاراکتر را مجسمه سازی، توپولوژی، بافت و رندر کنید.
نرم افزار استاندارد صنعتی
متداول ترین ابزارها و نرم افزارهای مورد استفاده برای خلق شخصیت را خواهید آموخت. زبراش برای مجسمه سازی. 3dCoat برای رتوپولوژی و باز کردن. سابستنس پینتر برای بافت.
ترفندهای تجربه واقعی
این دوره شامل تعداد زیادی از نکات و ترفندها بر اساس تجربه دنیای واقعی است. ما در مورد چگونگی برخورد با مشکلات رایجی که همه در پروژه های واقعی با آن روبرو هستند و عمیقاً علل آنها را درک خواهیم کرد، بحث خواهیم کرد.
برنامه درسی دوره
چه چیزی یاد خواهم گرفت؟
- درس 1: مسدود کردن
آشنایی با رابط زبراش و یادگیری ابزارهای اساسی برای ایجاد پایه ای برای شخصیت با استفاده از تصویر مرجع
- درس 2: مدل سازی
یک فرو رفتن عمیق تر در زبراش برای اضافه کردن جزئیات به مدل. بررسی رویکردهای مختلف زبراش برای ایجاد و دستکاری هندسه
- درس 3: رتوپولوژی
آموزش تکنیک های رتوپولوژی با استفاده از تری دی کوات و سینما فوردی
- درس 4: باز کردن بسته بندی UV
استفاده از تری دی کوات برای باز کردن هندسه
- درس 5: نقاشی بافت
یادگیری اصول اولیه سابستنس پینتر, نقاشی بافت و تهیه نقشه
- درس 6: ساختن یک صحنه
مدل سازی وسایل صحنه با استفاده از سینما فوردی. قرار دادن یک شخصیت
- درس 7: رندرکردن
آموزش مبانی ردشیفت راه اندازی روشنایی ایجاد سایه بان رندر تصویر نهایی
https://motiondesign.school/courses/3d-character-design-partymaker/
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Explore the classic 3D pipeline for sculpting, retopology, texturing, and character rendering.
- Covers the entire 3D production pipeline
- A universal classical approach that works with any 3D application
- Based on a professional animation project
- Tips and tricks based on real experience
- Advanced character rigging from scratch
What is this course about?
This course covers entire professional character modeling pipeline. We will start by sculpting a character using Zbrush which is industry standard since digital sculpting was invented by Pixologic. You will learn common professional techniques to do retopology and uv unwrapping to prepare model for texturing and rendering. Next you’ll use Substance Painter to paint textures on your model. Which is also industry standard used in most of the studios. In the final step, you’ll assemble the entire scene, create the materials and lighting, and render image. Each lesson is based on the approach used in real commercial projects. Professional tips and tricks based on real-world experience will allow you to avoid common pitfalls and speed up your workflow.
Classical pipeline
You will learn the classical step by step approach to create a character 3d model. Starting from reference image you will learn how to sculpt, retopology, texture and render a character.
Industry-standard software
You will learn the most common tools and software used for character creation. Zbrush for sculpting. 3dCoat for retopology and unwrapping. Substance Painter for texturing.
Real experience tricks
This course contains an enormous number of tips and tricks based on real-world experience. We will discuss how to deal with common problems that everybody faces in real projects and deeply understand their causes.
COURSE CURRICULUM
What will I learn?
- LESSON 1: Blocking
Getting to know Zbrush interface and learn basic tools to create a base for the character using reference image
- LESSON 2: Modeling
A deeper dive into Zbrush to add details to the model. Exploring various ZBrush approaches to create and manipulate geometry
- LESSON 3: Retopology
Learning retopology technics using 3dCoat and Cinema4d
- LESSON 4: UV Unwrapping
Using 3dCoat to unwrap geometry
- LESSON 5: Texture Painting
Learning Substance Painter basics. Texture painting and preparing maps
- LESSON 6: Building a Scene
Modelling scene props using Cinema 4d. Posing a Character
- LESSON 7: Render
Learning Redshift basics. Setup lighting. Creating shaders. Rendering final image