آیا تا به حال به داده بازی برای مقاومت بین جلسات بازی نیاز داشته اید؟ اگر چنین است، این دوره برای شما مناسب است، زیرا شما یک سیستم سریال سازی داده ای برای یک بازی ساده Action RPG ایجاد خواهید کرد. اول، شما در مورد سیستم های سریال سازی در Unity یاد خواهید گرفت. بعد، شما با JsonUtility و PlayerPrefs برای ذخیره و بارگذاری داده ها کار می کنید. در نهایت شما یک سیستم پایه ثابت را برای شخصیت بازیکن اضافه خواهید کرد. در پایان دوره نه تنها یاد خواهید گرفت که سریال سازی در یونیتی چگونه کار می کند بلکه با ایجاد سیستم های داده های شخصیتی نیز آشنا می شوید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Saving persistent player data has been a standard feature of games for decades. In this course, you will learn how to use the JsonUtility class and PlayerPrefs to automatically store and synchronize character stats between play sessions.
Have you ever needed game data to persist between play sessions? If so, Saving Persistent Player Data in Unity is the perfect course for you, because you will create a data serialization system for a simple Action RPG game. First, you will learn about serialization systems in Unity. Next, you will work with the JsonUtility and PlayerPrefs to save and load data. Finally, you will add a persistent leveling system to a player character. When you are finished with this game development course, you will not only understand how serialization works in Unity but also how to create your own persistent character data systems. Software required: Unity 2018.2