در این آموزش طراحی محیط خاص، مدرس Martin Teichmann محیط Naughty Dog را برای ساخت یک محیط آماده بازی به سبک خاص را آموزش می دهد.یک فرآیند که نیازمند نه تنها دانش فنی و هنری است، بلکه همچنین بینش مکانیک بازی را برای ارائه بهترین تجربه برای بازیکن به ارمغان می آورد. در قسمت سوم این دوره ، مارتین شما را از طریق فرآیند مونتاژ صحنه در موتور Unreal 4 راهنمایی می کند. او با راه اندازی پروژه Unreal شروع می کند و با قرار دادن تمام عناصر اصلی که در جلد دوم طراحی شده، شروع می کند. اولین نورپردازی را با وارد کردن یک تصویر HDR به عنوان یک ماده برای Sky در Unreal مورد استفاده قرار می دهد. مارتین پس از قرار دادن عناصر و جزئیات قلعه، پس از اولین پخت قرار می گیرد. دارایی های اضافی اضافه می شوند و مواد سنگی با استفاده از نقاشی ارغوانی به نقاشی مشبک 3D مجهز می شوند. برای کسانی که به دنبال توسعه محیط کاری هنری خود هستند، این عنوان مجموعه ای از تکنیک های مشتق شده از تجربه های مدرس فراهم شده است، دانش آموز را با دانش لازم برای ایجاد یک محیط آماده بازی با Unreal به پایان می رساند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this series, Martin Teichmann, Environment Modeler at Naughty Dog, takes you through his complete production workflow to build a stylized game ready environment; a process that requires not only technical and artistic knowledge, but also insight into the mechanics of game play in order to deliver the best experience for the player. In this final volume of a three-part series, Martin guides you through the process of assembling the scene in Unreal Engine 4. He starts by setting up the Unreal project and dresses the scene by placing all the main elements that were created in Volume Two. From there, he covers the first lighting pass by importing an HDR image to be used as a material for the Sky Sphere in Unreal. Martin then places the mid-elements and castle details, followed by the first bake. Additional assets are added, and the rock and stone materials are set up and painted to the 3D mesh using vertex painting. Scene lighting now gets updated along with a final material polish pass while taking care of the gameplay adjustments and optimizations needed for a smooth game experience. For those looking to develop their environment art workflow, this title concludes the series with techniques derived from Martin’s in-depth industry experience, providing the student with the necessary knowledge to create a game ready environment with Unreal.