آنریل انجین 5 کیفیت روشنایی بلادرنگ را از طریق اجرای روشنایی جهانی بلادرنگ، از طریق موتور جدید نورپردازی Lumen، به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. با این حال، ابزارهای نورپردازی، تکنیکها و جریانهای کاری بیشماری باقی ماندهاند که باید به خوبی درک شوند تا تجربه فرد در طراحی و بهینهسازی نور در یک صحنه یا سطح بهطور کامل به حداکثر برسد. در این مرور کلی از سیستم نورپردازی آنریل، چارلستون سیلورمن فرآیندهای اثبات شده تولید خود را نشان میدهد که برای هر هنرمندی که مشتاق تسلط بر مجموعه ابزار نوری آنریل است، حیاتی خواهد بود. این کارگاه طیف وسیعی از ابزارها را پوشش میدهد، از تکنیکهای روشنایی استاتیک تا تکنیکهای نورپردازی کاملاً پویا مانند RTX و Lumen. چارلستون برخی از ابزارهای پیشرفتهتر در آنریل را که دانستن آنها ضروری است، از جمله نقشه بردار نور و رندر ردیابی مسیر و همچنین ذرات نور, نورپردازی حجمی، توابع نور، بازتاب ها، نورگیرها, نمایه IES و پسزمینه HDRI و پست را بررسی میکند. در تکنیک های پردازش علاوه بر این، چارلستون گردش کار خود را برای بهبود بهینهسازی، کیفیت و عملکرد پروژههای آنریل انجین 5 پوشش میدهد. این آموزش برای ارائه بینش، نکات و تکنیکهای ارزشمندی برای کسانی که تازه وارد آنریل انجین شدهاند یا کسانی که از آنریل انجین 4 به آنریل انجین 5 رفته اند، طراحی شده است. فایل های پروژه ارائه شده با این کارگاه شامل پروژه آنریل Chamber/Cave چارلستون است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Unreal Engine 5 has dramatically improved the quality of real-time lighting through its implementation of real-time global illumination, through the new Lumen lighting engine. However, there remain myriad lighting tools, techniques and workflows that must be well understood to fully maximize one's experience designing and optimizing the lighting in a scene or level. In this fundamental overview of Unreal's lighting system, Charleston Silverman demonstrates his production proven processes that will be critical to any artist aspiring to master Unreal's lighting toolset. This workshop covers a range of tools, from static lighting techniques to fully dynamic lighting techniques such as RTX, and Lumen. Charleston walks through some of the more advanced tools in Unreal that are essential to know, including the Light Mapper and Path Trace Render, as well as Volumetric Lighting, Particle Lights, Light functions, IES Profiles, Reflections, skylights and HDRI backdrops, and post-processing techniques. Additionally, Charleston covers his workflow for improving the optimization, quality, and performance of UE5 projects. This tutorial is designed to offer valuable insight, tips, and techniques for those new to Unreal Engine, or those migrating from UE4 to UE5. Project files provided with this workshop include Charleston’s chamber/cave Unreal project.