این کارگاه جامع 8 فصلی که توسط مهندس پروژههای دیجیتال سرب چارلستون سیلورمن تدریس میشود، یک نمای کلی از سیستم مواد انریل انجین 5 ارائه میدهد. چارلستون با ارائه بینش های ارزشمند در مورد عملکردهای انریل و نشان دادن نحوه استفاده از بسیاری از ویژگی های موجود در سیستم قدرتمند آن، بیننده را از طریق تنظیمات اولیه و پیشرفته ای که هنرمندان انریل باید بدانند برای اطمینان از بافت ها و متریال ها راهنمایی می کند. به طور موثر توسط UE5 استفاده می شود. با دنبال کردن این کارگاه، هنرمندان با پایه های مستحکم مورد نیاز برای درک کامل و خلق تقریباً هر ماده ای که می توان تصور کرد، توانمند می شوند. در طول تقریباً 5 ساعت، چارلستون مجموعه وسیعی از اطلاعات و تکنیکها را پوشش میدهد و در مورد همه چیز از تنظیم بافت، اصول اولیه واردات، رابطه بین سایهزنها، مواد، نمونهها و عملکردها و اصول ایجاد مواد و استفاده کارآمد از آنها بحث میکند. دستورالعمل کامل او نه تنها نحوه تنظیم درست همه چیز را توضیح می دهد، بلکه اهمیت فرآیندها را نیز توضیح می دهد. آموزش عملی او همچنین شامل تنظیم انواع مختلف مواد، از جمله Fresnel، Emissive، Color Masking، Vertex Paint، Masked، Translucent، Clear Coat و Parallax Occlusion Mapping است. این کارگاه همچنین به بسیاری از تکنیک های پیشرفته از جمله تنظیم مجموعه پارامترهای مواد که می تواند از طریق یک توالی یا خط زمانی کنترل شود، می پردازد و به شما امکان می دهد مواد خود را همراه با سایر سکانس های صحنه خود متحرک کنید. پروژه انریل انجین شامل تمامی مطالب ایجاد شده برای این کارگاه به عنوان فایل های پروژه قابل دانلود گنجانده شده است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
DESCRIPTION
This comprehensive 8-chapter workshop, taught by Lead Digital Projects Engineer Charleston Silverman, gives a complete overview of the Unreal Engine 5 Material System. By providing valuable insights into the functions of Unreal and demonstrating how to utilize many of the features available in its powerful system, Charleston guides the viewer through both the basics and the advanced settings that Unreal artists need to know to ensure textures and materials are used efficiently by UE5. By following this workshop, artists will be empowered with the solid foundations needed to fully understand and create just about any material that can be imagined. During the course of almost 5 hours, Charleston covers a vast array of information and techniques, discussing everything from texture setup, import basics, the relationship between shaders, materials, instances, and functions, and the fundamentals of creating materials and utilizing them efficiently. His thorough instruction not only explains how to set everything up correctly but also the importance of the processes. His practical instruction also includes the setup of various material types, including Fresnel, Emissive, Color Masking, Vertex Paint, Masked, Translucent, Clear Coat, and Parallax Occlusion Mapping. This workshop also delves into many advanced techniques including setting up a material parameter collection that can be controlled via a sequence or timeline, allowing you to animate your materials along with other sequences in your scene. The Unreal Engine project including all of the materials created for this workshop are included as downloadable project files.