بسیاری از هنرمندان 3D، حتی هنرمندانی که بر روی طراحی کاراکتر کار می کنند، اغلب در مورد اینکه چه چیزی برای ایجاد یک کاراکتر واقع گرایانه یا یک کاراکتر سبک گرایانه مورد نیاز است دچار ترس هستند. این دوره طراحی شده است تا نشان دهد که چگونه می توان یک مدل قابل قبول را با شکستن نمای کلی به قسمت های بیشتر انجام داد . همانطور که هنرجویان از طریق این آموزش پیشرفت می کنند، می توانند با استفاده از ابزارهای کمتر و برخی از کلید های میانبر برای دستیابی به یک نتیجه نهایی، به اعتماد به نفس بیشتری در مهارت های مجسمه سازی دیجیتال خود برسند. این آموزش به شما کمک می کند تا با استفاده از برس های کمتر و برخی از آلفاها، به دست آوردی های خوبی در زیبراش نائل شوید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Many 3D artists, even character artists, are often intimidated by the totality of what is required to create a believable character, either reaslitic or stylistic. Even more steer clear of trying to create believable human faces. Bust Sculpting in Zbrush is designed to show how easily one can produce an acceptable model by breaking down the overall view into more ‘bite sized’ areas of focus to allow one to concentrate only on that singular are before moving onto another area of focus. As the student progresses through this tutorial, they’ll learn more confidence in their skills by using fewer tools and some shortcuts to achieve an end result that will help inspire them to continue to tackle more opportunities by looking all the parts that make up the big picture first rather than trying to seehing the big picture and figure out how to proceed next. By using fewer brushes and some alphas, one can achieve quite alot in Zbrush.