آیا می خواهید مهارت های مجسمه سازی کاراکتر خود را بهبود ببخشید و روبات های بسیار جذاب یا شخصیتهای علمی تخیلی ایجاد کنید؟ خوب اگر این چنین است این دوره قطعاً برای شماست! در این دوره، مدرس Richi Jon Mason، یک هنرمند سه بعدی، که برای هنرمندان و مجلات سه بعدی کار کرده است، شما را با فرایند حجاری کاراکتر علمی-تخیلی آشنا می کند. هدف دوره: شما قادر خواهید بود با استفاده از ZBrush و Keyshot، شخصیت های با سطوحی سخت را حجاری کنید ، قادر خواهید بود یک شخصیت را از ابتدا خلق کنید و از تکنیک ها برای ادامه کار و ایجاد مدل های خود استفاده کنید!
شما یاد خواهید گرفت:
• گرفتن مش های سفارشی در Zbrush و ویرایش آن متناسب با نیازهای خود
• حجاری کاراکتر به صورت کامل
• افزودن زیر زره
• کار با پارچه برای اتصالات
• ایجاد زره بیرونی
• استفاده از transpose برای تغییر کامل شکل
• نمایش شخصیت
• ارسال آن به Keyshot
• رندر در Keyshot و ایمپورت پرونده ها به فتوشاپ
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Do you want to improve your hard surface character sculpting skills and create awesome looking robots or sci-fi characters?
Well if so this course is definitely for you!
Welcome to Nexttut educations hard surface character
sculpting in Zbrush course.
INSTRUCTOR:
My name is Richie Jon mason. I am a self-taught 3D artist in the past I have worked for 3D artist and 3D world magazine, Nissan. I was also a 3D artist at Guerilla games. Currently working on 3D print and game design with Dragonpunk.
GOAL OF THE COURSE:
At the end of the course, you will be able to sculpt hard surface characters using ZBrush and Keyshot with confidence, you will be able to create a hard surface character from scratch and use the techniques to go on and create your own models!
YOU WILL LEARN:
• Taking an existing Zbrush mesh and editing it to suit our needs
• Sculpt overall shape of our character
• Adding under Armor
• Working with fabrics for joints
• Creating outer Armor
• Using transpose to change the overall shape
• Posing The character
• Getting it ready to send to Keyshot
• And rendering in Keyshot then bringing the files into Photoshop
First, we will look through Zbrush for a base mesh to work on then we will roughly sculpt out the panel placements. We’ll go over each piece individually creating Armor and fabrics, once we’re happy with that we’ll move over and start creating the weapons and then before moving to Keyshot we will go through the model and prepare it ready for Keyshot.
Once we have it into keyshot we will start adding materials and find the best render settings then move the images into Photoshop for our final composite image
IDEAL STUDENTS:
I made this course for intermediate Zbrush users but anyone can download ZBrush and Keyshot and just start creating with only what Zbrush comes with. All default settings all real-time no speed ups no skipping. Completely step by step. Enroll now and start creating hard surface character models today!