آرا در این کارگاه، جریان کار و تکنیکهای خلاقانه خود را برای ایدهپردازی، مفهومسازی و طراحی مکانیزم برای یک فیلم، بازی ویدیویی یا پروژه واقعیت مجازی مرور میکند. با ادامه افزایش تقاضاهای بصری و کاهش جدول زمانی پروژه، فاز طراحی مفهومی در تولید به استفاده از ابزارهای سه بعدی تغییر کرده است. آرا با استفاده از ابزارهای مختلف و VR یک گردش کار سه بعدی را برای ترسیم، اصلاح، مدلسازی و رندر کردن یک ماشین جنگی خلبانی که برای درج یا استخراج پرسنل استفاده میشود، یعنی مکانیک MP9 PIX انجام میدهد. گردش کار با کاوش و تحقیق در مورد مشخصات و طرح های مکانیک و به دست آوردن یک طرح کلی سه بعدی شروع می شود. پس از تایید این نقطه عطف، مکانیک به بخشهای کاربردی تقسیم میشود و برای هر قسمت به پروژههایی تقسیم میشود، سپس کل مدل ترکیب میشود و جزئیات بیشتری اضافه میشود. سپس مدل به سابستنس پینتر گرفته می شود و بافت می شود. سپس مکانیک به صورت ترکیب بندی شده و برای بررسی طراحی و در صورت نیاز تکرار به تیم های تولید تحویل داده می شود. نرمافزار و تکنیکهای مورد استفاده آرا شامل مجسمهسازی در Oculus Medium، مدلسازی مجسمهسازی و رتوپلوژی در زبراش، استفاده از کتابخانههای 3D Kitbash برای افزودن جزئیات است. در نهایت، مدل در Keyshot رندر شده و رنگ تصحیح و در فتوشاپ ترکیب شده است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
DESCRIPTION
In this workshop Ara goes through his workflow and creative techniques for ideation, concepting and designing a mech for a film, videogame, or VR project. As visual demands continue to escalate and project timelines shrink, the concept design phase in production has shifted to using 3D tools. Ara goes through a 3D workflow using various tools and VR to sketch, refine, model and render a piloted combat mech used for personnel insertion or extraction, the MP9 PIX mech. The workflow begins with exploration and research of the specifications and designs for the mech and obtaining an overall vision 3D sketch. After getting approval of this milestone, the mech is then divided into functional parts and broken out into projects for each part, then the entire model is combined, and further detail is added. The model is then taken into Substance Painter and textured. Then the mech is rendered into compositions and delivered to the production teams for design review and iteration if needed. Software and techniques used by Ara include block-out sculpting in Oculus Medium, Modeling sculpting and retopology in ZBrush, utilizing 3D Kitbash libraries to add detail. Finally, the model is rendered in Keyshot and color corrected and composited in Photoshop.