درس 1 : ایده پردازی
این درس همه چیز در مورد ارائه یک ایده برای پروژه شما است. لویی قرار است شما را از چندین راه برای برانگیختن خلاقیتتان راهنمایی کند. ابتدا، او تکنیک های ایده پردازی، سلیقه شخصی و سایر الهامات کارش را بررسی می کند. سپس چند طرح دوبعدی بسیار سریع انجام میدهید تا آبهای خلاقانه را به جریان بیندازید. پس از این کار، هدایت پروژه خود به جایی که میخواهید آسانتر خواهد بود. شما یک طرح دقیق تر برای دنیای خود خواهید ساخت و لوئیس برخی از تکنیک های اولیه طراحی سه بعدی را بررسی خواهد کرد. در پایان این درس، شما مجموعهای از طرحها را برای پروژه خود خواهید داشت که شامل طرحها و توضیحات متعددی از مفهوم شما میشود.
درس 2 : طراحی دارایی
در این درس، تمام داراییهایی را ایجاد میکنید که طرحهای مفهومی شما را بعداً در دوره تکمیل میکنند. شما با برنامه ریزی یک لیست دارایی شروع می کنید. لویی سپس گردش کار طراحی سه بعدی منحصر به فرد خود را نشان می دهد که در آن به تصادفات خوشحال کننده تکیه می کند تا خلاقیت خود را افزایش دهد. او به شما نشان می دهد که چگونه این کار را هم در نرم افزار واقعیت مجازی و هم در نرم افزار سه بعدی سنتی انجام دهید. در پایان این درس، شما یک مجموعه کامل از دارایی های سه بعدی اولیه را خواهید داشت که آماده است تا در درس بعدی اصلاح شود.
درس 3 : طراحی مجموعه
این درس بر روی طراحی مجموعه برای آثار هنری شما تمرکز دارد. ابتدا تمام دارایی های خود را در Blender (یا نرم افزار انتخابی خود) می آورید تا همه چیز را بیشتر اصلاح کنید. شما مدلها را بهینهسازی میکنید، بافت اضافه میکنید، و حتی در مورد آنچه ایجاد کردهاید بیشتر تکرار میکنید. سپس شروع به قرار دادن آن دارایی ها برای ایجاد یک صحنه خواهید کرد. لویی به شما نشان می دهد که چگونه با دارایی های خود ترکیب های جذابی ایجاد کنید، حتی گاهی اوقات با استفاده از آنها به روش هایی که در ابتدا قصد نداشتید! پس از نورپردازی و تنظیم دوربین، پاسهای رندر را برای وارد کردن به مرحله نقاشی ایجاد میکنید.
درس 4 : رنگ آمیزی
وقت آن است که طرح های مفهومی خود را به پایان برسانید. در این درس، لویی شما را از طریق فرآیند نقاشی برای هر چهار تصویر خود راهنمایی می کند. ابتدا به مرحله مهم اصلاح مقادیر در رندرهای سه بعدی خود می پردازید، که لحنی برای بقیه مراحل نقاشی ایجاد می کند. بعد پاکسازی می آید، جایی که شکل های خود را مشخص می کنید و به جلب توجه به سوژه کمک می کنید. در نهایت، عناصر photobash را اضافه میکنید و تمام نقاشیهای خود را به یک سطح تکمیل میرسانید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Lesson 1
Ideation
This lesson is all about coming up with an idea for your project. Louis is going to take you through several ways to spark your creativity. First, he’ll go through his own ideation techniques, personal tastes and other inspirations for his work. Then you’ll do some very quick 2D sketching to get the creative juices flowing. After this, it’ll be easier to steer your project where you want it to go. You’ll build a more detailed plan for your world, and Louis will go over some basic 3D sketching techniques. By the end of this lesson, you will have a set of plans for your project, featuring multiple sketches and descriptions of your concept.
Lesson 2
Asset Design
In this lesson you’ll create all the assets that will populate your concept designs later in the course. You’ll begin by planning out an asset list. Louis will then show his unique 3D sketching workflow, in which he relies on happy accidents to supercharge his creativity. He will show you how to do this in both VR and traditional 3D software. At the end of this lesson, you will have a full set of basic 3D assets, ready to be further refined in the next lesson.
Lesson 3
Set Design
This lesson will focus on designing the sets for your artwork. First you will bring all of your assets into Blender (or the software of your choice) to further refine everything. You’ll optimize the models, add texture, and even further iterate on what you’ve created. Then you’ll begin placing those assets to create a scene. Louis will show you how to create engaging compositions with your assets, sometimes even by using them in ways you didn’t originally intend! After lighting and setting up your camera, you will create render passes to bring into the paintover stage.
Lesson 4
Paintover
It’s time to finish your concept designs. In this lesson, Louis will take you through the paintover process for all four of his images. First you’ll go over the crucial step of refining the values in your 3D renders, which will set a tone for the rest of the painting process. Next comes cleanup, where you’ll define your shapes and help draw the eye to your subject. Finally, you’ll add in photobash elements and bring all your paintings to an equal level of completion.