ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    خلق شخصیت نهایی در بلندر: از مبتدی تا حرفه ای



    Ultimate character creation in Blender: From beginner to pro

    خلق شخصیت نهایی در بلندر: از مبتدی تا حرفه ای

    چیزی که یاد خواهید گرفت

    • نحوه پیمایش در بلندر و تشخیص فضای کاری
    • قادر به شناسایی تکنیک های مختلف مدل سازی سه بعدی باشید.
    • نحوه قرار دادن تصاویر مرجع که به عنوان راهنمای مدل سازی کاراکترهای سه بعدی عمل می کنند.
    • از تکنیک مدل سازی جعبه برای ایجاد یک شخصیت سطح سخت با اشکال ابتدایی استفاده کنید.
    • از تکنیک مدل سازی چند ضلعی برای ایجاد یک کاراکتر ارگانیک ساده استفاده کنید.
    • نحوه استفاده از اصلاح کننده هایی که بر هندسه یک شی به روشی غیر مخرب تأثیر می گذارند.
    • چگونه با تکنیک مدل سازی چند ضلعی و روش مدل سازی منحنی یک شخصیت انسانی حرفه ای را مدل کنیم.
    • مواد را به مدل ایجاد و اختصاص دهید.
    • نحوه باز کردن یک مش سه بعدی را در یک نقشه UV بدانید.
    • نحوه سازماندهی و صادرات یک چیدمان UV تا بعداً از آن به عنوان راهنمای نقاشی بافت استفاده کنید.
    • نحوه استفاده از ویرایشگر سایه زن و شناسایی گره های خاص را بشناسید.
    • به منظور ایجاد مواد مختلف، تصاویر بافت و نقشه های PBR را اعمال کنید.
    • بافت های رویه ای را با ترکیب گره ها برای ایجاد سایه بان های جدید ایجاد کنید.
    • مش 3 بعدی را با کلیدهای شکل تغییر دهید تا حالت چهره به شخصیت بدهید.
    • یک ریگ بسازید (استخوان ها را اضافه کنید) که به شخصیت اجازه می دهد حرکت کند.
    • از درایورها برای تنظیم مقادیر کلیدهای شکل استفاده کنید و برخی محدودیت ها را به کنترل کننده های استخوانی بدهید.
    • تفاوت بین سینماتیک رو به جلو و سینماتیک معکوس را شناسایی کنید.
    • اشکال طراحی کنید تا استخوان های کنترل جذاب تر و شهودی تر شوند.
    • نحوه اختصاص وزن خودکار به مش و نحوه رنگ آمیزی دستی وزنه ها.
    • پس از اتمام ریگ بتوانید ژست بگیرید و شخصیت را متحرک کنید.

    شرح
    به "آفرینش شخصیت نهایی در بلندر: از مبتدی تا حرفه ای" خوش آمدید. در این دوره ما از نرم افزار متن باز سه بعدی Blender استفاده می کنیم تا نحوه مدل سازی، بافت و ریگ کاراکترهای سه بعدی را با ظاهری حرفه ای بیاموزیم. ما با دریافت یک نمای کلی از رابط کاربری بلندر شروع می کنیم تا بتوانیم با آن و با تمام ابزارهایی که برای توسعه دوره مورد نیاز است آشنا شویم. ما با تمام اصول اولیه آشنا خواهیم شد، نحوه پیمایش در اطراف Viewport، دستکاری اشیاء در صحنه و یادگیری برخی از میانبرها تا بتوانیم کارآمدتر با نرم افزار کار کنیم. هنگامی که اجرای سریع اصول Blender را به پایان رساندیم، در واقع شروع به ایجاد چند کاراکتر خواهیم کرد. اولین رویکرد ما برای مدل‌سازی سه‌بعدی استفاده از تکنیک مدل‌سازی جعبه است که به ما امکان می‌دهد یک کاراکتر سطح سخت را مدل‌سازی کنیم، ما از تصاویر مرجع و برخی اشکال سه‌بعدی اولیه برای ایجاد یک ربات استفاده خواهیم کرد. سپس شخصیت دوم خود را که یک موش است می سازیم. در اینجا ما از تکنیک مدل سازی چند ضلعی استفاده خواهیم کرد که به ما امکان می دهد کاراکترهای ارگانیک را مدل کنیم. برای آخرین و بزرگترین پروژه ما خلق یک شخصیت انسانی خواهیم بود. ما از دو تکنیک مدلسازی چند ضلعی و روش مدلسازی منحنی استفاده خواهیم کرد. ما مطمئن خواهیم شد که با جریان لبه مناسب برای انیمیشن کار می کنیم و صورت، بدن، دست ها، پاها، موها، لباس ها و کفش ها را از ابتدا مدل سازی می کنیم. هنگامی که مدل سازی انسان را به پایان رساندیم، با باز کردن تمام قسمت های شخصیت و ایجاد نقشه های UV آن، ادامه می دهیم تا بعداً بتوانیم آن را بافت دهیم. برای مرحله سایه‌زنی، روش‌های مختلفی را یاد می‌گیریم که می‌توانیم از آنها برای ایجاد مواد استفاده کنیم، مانند نقاشی بافت در سایر نرم‌افزارهای نقاشی دیجیتال، اعمال بافت‌های موجود در اینترنت، ایجاد و اعمال نقشه‌های PBR، ایجاد بافت‌های رویه‌ای و استفاده از Texture Paint خود Blender. ابزار بعداً به قسمت ریگینگ ادامه می دهیم. ما می‌توانیم با استفاده از کلیدهای شکل، استخوان‌ها با محرک‌ها و محدودیت‌ها، یک ریگ صورت ایجاد کنیم، بنابراین شخصیت انسانی ما می‌تواند برخی از حالات چهره را دریافت کند. سپس با افزودن استخوان‌ها و پیروی از روش صحیح برای حرکت دادن آن‌ها، ریگ بدنه را ایجاد می‌کنیم، تفاوت بین سینماتیک رو به جلو و معکوس را درک می‌کنیم و از کنترل‌کننده‌هایی استفاده می‌کنیم که به ما اجازه می‌دهند شخصیت را ژست بگیریم. پس از آن، به استخوان‌ها ظاهر زیباتری می‌دهیم تا دکل برای استفاده جذاب‌تر و شهودی‌تر شود. در نهایت، وزن‌های خودکار را از دکل به مش اختصاص می‌دهیم و همچنین یاد می‌گیریم که چگونه وزنه‌ها را به صورت دستی با ابزار Weight Paint در Blender نقاشی کنیم، بنابراین می‌توانیم تأثیر استخوان‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهیم. در پایان، وقتی همه این کارها انجام شد، می‌توانیم شخصیت خود را ژست بگیریم و آماده خواهیم بود که از شخصیت انسانی خود برای اهداف انیمیشن استفاده کنیم. بنابراین، اگر می خواهید بتوانید شخصیت های سه بعدی خود را برای انیمیشن بسازید، این دوره آموزشی مناسب برای شماست. در پایان دوره ها، شما کاملا آموزش دیده اید و تمام مهارت های لازم برای ساخت شخصیت های خود را در Blender خواهید داشت. این دوره دارای بیش از 30 ساعت محتوا، بیش از 200 ویدیو و یک معلم است که فقط می خواهد دانش خود را با هنرمندان سه بعدی به اشتراک بگذارد. منتظر چی هستی؟ به من بپیوندید تا با بلندر کاراکترهای سه بعدی حرفه ای بسازیم

    الزامات

    • بتوانید با کامپیوتری کار کنید که قابلیت اجرای Blender نسخه 2.9 یا بالاتر را دارد.
    • توصیه می شود با ماوس سه دکمه کار کنید، اما اجباری نیست.
    • دانش اولیه Blender یا هر نرم افزار سه بعدی دیگری مطلوب است، اما کاملاً ضروری نیست. شما تمام ابزارهای مورد نیاز برای این دوره را خواهید آموخت.

    این دوره برای چه کسانی است:

    • افرادی که در مورد دنیای مدل سازی سه بعدی و انیمیشن کنجکاو هستند.
    • افرادی که مایلند یاد بگیرند که چگونه شخصیت های سه بعدی حرفه ای خلق کنند.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    What you'll learn

    • How to navigate in Blender and recognize the workspace.
    • Be able to identify the different 3D modeling techniques.
    • How to place reference images which will serve as a guide to model 3D characters.
    • Use the box modeling technique to create a hard surface character with primitive shapes.
    • Use the polygon modeling technique to create a simple organic character.
    • How to use modifiers that will affect an object's geometry in a non-destructive way.
    • How to model a professional looking human character with the polygon modeling technique and the curves modeling method.
    • Create and assign materials to the model.
    • Understand how to unwrap a 3D mesh into a UV map.
    • How to organize and export a UV layout to later use it as a guide for painting textures.
    • Recognize how to use the shader editor and identify certain nodes.
    • Apply texture images and PBR maps in order to create different materials.
    • Generate procedural textures combining nodes to compose new shaders.
    • Modify the 3D mesh with shape keys in order to give facial expressions to the character.
    • Develop a rig (add bones) which will allow the character to move.
    • Use drivers to adjust the values of the shape keys and give some constraints to the bone controllers.
    • Identify the difference between forward kinematics and inverse kinematics.
    • Design shapes to make the control bones more appealing and intuitive.
    • How to assign automatic weights to the mesh and how to manually paint weights.
    • Be able to pose and animate the character once the rig is finished.

    Description
    Welcome to the "Ultimate character creation in Blender: From beginner to pro". In this course we will be using the open-source 3D software, Blender, to learn how to model, texture and rig 3D characters with a professional look. We will start by getting an overview of the Blender interface, so we can get familiar with it and with all the tools that will be needed for the development of the course. We will get to know all of the very basics, how to navigate around the viewport, manipulate objects on the scene and learn some shortcuts so we can work more efficiently with the software. When we finish getting the quick run-through of the Blender basics, we will actually start creating some characters. Our first approach to 3D modeling will be by using the box modeling technique which will allow us to model a hard-surface character, we will be using reference images and some primitive 3D shapes to create a Robot. Then we will create our second character which is a Mouse. Here we will be using the polygon modeling technique which lets us model organic characters. For our last and biggest project we will be creating a human character. We will use two techniques, the polygon modeling and the curves modeling method. We will make sure to work with the proper edge-flow for animation and we will model the face, body, hands, feet, hair, clothes and shoes, all from scratch. When we finish modeling the human, we will continue by unwrapping all of the parts of the character creating its UV maps, so we can texture it later. For the shading phase, we will learn different methods that we can use to create materials, such as painting textures in other digital painting softwares, applying textures found in the internet, creating and applying PBR maps, creating procedural textures and using Blender's own Texture Paint tool. Later on, we will continue with the rigging section. We will be able to create a facial rig using shape keys, bones with drivers and constraints, so our human character can get some facial expressions. Then we will create the body rig by adding bones and following the right method to make them move, we will understand the difference between forward and inverse kinematics and we will be using controllers that will let us pose the character. Afterwards, we will give the bones a nicer look so the rig turns more appealing and intuitive to use. Lastly, we will assign automatic weights from the rig into the mesh and we will also learn how to paint weights manually with the Weight Paint tool within Blender, so we can change the influence of the bones according to our needs. In the end, when all of that is done, we will be able to pose our character and we will be ready to use our human character for animation purposes So, if you want to be able to create your own 3D characters for animation, this is the right course for you By the end of the lessons, you will be completely trained and will have all the necessary skills to build your own characters in Blender. This course has over 30 hours of content, more than 200 videos and one teacher who just wanted to share her knowledge with fellow 3D artists. What are you waiting for? Join me as we create professional looking 3D characters with Blender

    Requirements

    • Be able to work with a computer that is capable of running Blender version 2.9 or above.
    • It's recommended to work with a three-button mouse, but it's not mandatory.
    • Basic knowledge of Blender or any other 3D software is desirable, but it's not completely necessary. You will learn all of the tools that will be needed for this course.

    Who this course is for:

    • People who are curious about the world of 3D modeling and animation.
    • People who are willing to learn how to create professional looking 3D characters.

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    محتوای ویژه Blender
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :