- درک آسان گردش کار لایه ای
PANORA|make از یک جریان کاری مواد لایهای بسیار آسان برای درک استفاده میکند که سپس با استفاده از ماسکهایی که کاربر ایجاد میکند، روی منظره اعمال میشود. آنها همچنین می توانند به صورت دستی با ابزارهای پیش فرض نقاشی منظره اعمال شوند. کاربر میتواند جلوههای پیشرفتهای مانند نقشهبرداری Triplanar، UV Breaking، Parallax Occlusion Mapping، Distance-based UV Scaling را روی خود مواد اعمال کند. - رابط سفارشی خود را
رابط یکی از اجزای اصلی استفاده از PANORA|Make است که به شما امکان می دهد از ویژگی های گسترده آن بدون نیاز به پیمایش صدها خط نمونه استفاده کنید. همچنین یک طرح بسیار ارگونومیک تر و جامع تر همراه با ویژگی های اضافی مانند تبدیل خودکار بافت های وارداتی، امکان وارد کردن از مواد دیگر، راهنمایی کاربر از طریق ایجاد یک نمونه و غیره را فراهم می کند. - ماسک ساز و پیوند
Mask Builder به کاربر این امکان را می دهد که ماسک های خود را بر اساس فیلتر یا نویزها بسازد، که سپس می توان آنها را با هم اضافه / ضرب / تفریق کرد. همچنین امکان شکستن Vertex Masking با یک نقشه معمولی برای به دست آوردن نتیجه طبیعی و تصادفی تر وجود دارد. یکی از فیلترها یک Splatmap Importer است که به کاربر این امکان را می دهد تا به سرعت یک splatmap را از World Machine یا نرم افزارهای دیگر وارد کند و از یکی از کانال های RGB آن به عنوان ماسک استفاده کند.همچنین میتوان فیلترها را بین لایههای فرعی مختلف پیوند داد، نویزها را فقط روی ناحیهای که توسط لایه زیرین دیگر تعریف شده اعمال کرد، ناحیهای را که از ماسک لایههای فرعی دیگر تعریف شده است حذف کرد و غیره (مثال: فقط روی یک نویز اعمال شود. شیب های یک زمین و غیره)می توانید پیوند ماسک را به عنوان نقاط لنگر در Substance Painter در نظر بگیرید، اساساً گردش کار یکسان است. - سیستم ذخیره سازی ترکیبی
Landscape از Runtime Virtual Caching پشتیبانی می کند و به کاربر این امکان را می دهد که عملکرد بیشتری از منظره نهایی داشته باشد. اگر به یک ویژگی پویا مانند مقیاس گذاری UV مبتنی بر فاصله در یک لایه فرعی نیاز باشد، می توان آن را از حافظه پنهان حذف کرد.همه چیز به انتخاب و توانایی اجازه دادن به کاربر برای انجام معاوضه های خود بستگی دارد. - پشتیبانی کاملا یکپارچه اطلس
از آنجایی که این ابزار اجازه می دهد چندین Biome (فقط مجوزهای فریلنسر و استودیو)، یک سیستم اطلس به طور کامل یکپارچه شده است تا به کاربر نهایی اجازه دهد تا بافت ها را با هم در یک فایل واحد گروه بندی کند تا تعداد اشیاء بافت مورد استفاده را کاهش دهد (64 حداکثر در Unreal). اطلس ها همچنان می توانند از عملیات UV مانند نقشه برداری Triplanar، Breaking of UVs استفاده کنند، و همچنان mipmaps خود را حفظ کنند، کاربر تنظیماتی برای تغییر نحوه اعمال اطلس ها دارد.
پلاگین PANORAmake
PANORAmake - Complete - Accessible AAA-Grade Landscape Texturing for Unreal Engine 4-5
PANORA|make یک پروژه تک نفره است که هدف آن در دسترسترین و کاملترین راهحل بافتسازی منظره برای Unreal Engine است.صرف نظر از گردش کار شما، PANORA|make میتواند یک مکمل عالی برای آن باشد. چه مبتدی یا متخصص باشید، از یک گردش کاری خاص پیروی میکنید یا نه، این افزونه زمان زیادی صرف میکند و تمرکز اصلی را تنها خود ایجاد میکند.از یک گردش کار مبتنی بر ماسک غیر مخرب برای رنگ آمیزی خودکار مواد خود استفاده می کند و همچنین به شما امکان می دهد آنها را به صورت دستی رنگ کنید. این ماسک ها توسط شما ساخته شده اند، با استفاده از فیلترها و نویزهایی که می توانید با اضافه کردن، تفریق و ضرب در یکدیگر نتیجه دلخواه را ایجاد کنید.
در مجوزهای Freelancer & Studio از پیش تنظیمات حاوی چندین Biome وجود دارد که ترکیبی از Auto Material و زیر لایه های قابل رنگ آمیزی آن هستند. شما همچنین به لایه های اصلاحی دسترسی دارید که به شما امکان می دهد مواد را در بالای همه بیوم ها رنگ کنید. بنابراین می توانید برای مثال یک بیابان و یک منطقه جنگلی را نقاشی کنید که هر کدام مجموعه قوانین و ماسک های خاص خود را دارند.اساساً، این یک سازنده متریال خودکار منظره بسیار منعطف و قدرتمند است که متناسب با موارد استفاده تا حد ممکن طراحی شده است.
ویژگی های شاخص آن عبارتند از: