آموزش ایجاد پارک سه بعدی با ابزار مدلسازی جئومتری نود
Assemble Introduction to Procedural Modeling with Geometry Nodes in Blender
مجموعه ابزار مدل سازی رویه ای Blender's Geometry Nodes Geometry Nodes یک راه قدرتمند برای ایجاد و اصلاح اشیاء سه بعدی است. از آنجایی که این روش مدل سازی برای Blender کاملاً جدید است، هم مبتدیان و هم متخصصان باید اصول این سیستم جدید را از ابتدا یاد بگیرند. برای یادگیری گرههای هندسی نیازی نیست که یک Blender حرفهای یا یک مهارت ریاضی باشید.
در Assemble، جاناتان لمپل، مربی CG Cookie شما را در منحنی یادگیری یک مرحله در یک زمان راهنمایی میکند تا بتوانید شروع به ایجاد جلوههای هندسی خود کنید. این دوره بر روی مورد استفاده عملی شماره 1 برای گرههای هندسی متمرکز است، که داراییهای مدولار را برای ایجاد مدلهایی با ویژگیهای قابل تنظیم و متحرک در کنار هم قرار میدهد، اما مفاهیمی که آموزش داده میشوند برای هر پروژه Geometry Nodes اساسی هستند.
این دوره سطح متوسطی دارد و انتظار میرود که با رابط بلندر راحت باشید، اصول مدلسازی سه بعدی را بدانید و با گرههای سایهزنی آشنا باشید.
فصل 1
مبانی گره های هندسه
ما با اصول گرههای هندسه شروع میکنیم، مانند اینکه چگونه در پشته اصلاحکننده قرار میگیرد، رنگها و شکلهای سوکتهای گره به چه معنا هستند، چه ویژگیهایی هستند و چگونه از آنها استفاده کنیم، و چگونه بدانیم که آیا باید چیزی را با مدلسازی مدلسازی کنیم. دست یا با گره.
فصل 2
تولید چرخ و فلک
شما در مورد ضروری ترین گره ها یاد خواهید گرفت و چند گروه گره ایجاد می کنید که می توانید در هر پروژه ای دوباره از آنها استفاده کنید. مفاهیم اصلی شامل نمونهسازی مدلها، ایجاد آرایههایی از داراییها، تولید هندسه جدید، جدا کردن قطعات با هم و بهینهسازی گراف گره برای عملکرد بهتر است.
فصل 3
ایجاد مسیر ترن هوایی
شما یک مسیر ترن هوایی که در امتداد یک منحنی سفارشی ایجاد می شود و یک گاری که به طور قابل اعتماد در طول مسیر با هر سرعتی حرکت می کند، خواهید ساخت. در طول مسیر، درباره تراز کردن اشیا با منحنی ها، استفاده از ویژگی های شرطی، پخش پرتو، حل معادلات با گره ها و انیمیشن رویه ای یاد خواهید گرفت.