Substance Painter و Substance Designer برنامه های بسیار خوبی هستند که به طور خاص برای بافت سازی ساخته شده اند. Designer به شما اجازه میدهد مواد رویهای پیچیده بسازید، و Painter به شما اجازه میدهد تا آن مواد را با استفاده از برسها، ماسکها و حتی شبیهسازی ذرات روی مش خود اعمال کنید. هر دو ابزار عالی برای استفاده در کنار Blender هستند، چه در حال ساخت داراییها برای بازیها یا انیمیشنها باشید. ، یا جلوه های بصری.
Allegorithmic ویدیوهای زیادی دارد که نحوه استفاده از محصولات خود را به شما نشان می دهد، بنابراین در این دوره قصد ندارم به طور خاص نحوه استفاده از این برنامه ها را آموزش دهم. در عوض، من شما را در جریان کار نحوه استفاده بهینه از آنها در کنار Blender راهنمایی می کنم. من به تفاوت بین مواد و مجموعههای بافت، نحوه ویرایش UV چندین شیء به طور همزمان، صادرات اشیا به نقاش مواد، پخت نقشهها در Cycles برای استفاده در Painter، ایجاد یک پیکربندی صادراتی سفارشی برای Blender میپردازم. نحوه استفاده از نقشه های صادراتی در Cycles و موارد دیگر. توصیه میکنم قبل از شروع این دوره، درسهای Shader Forge PBR را مرور کنید. نیازی به این نیست و میتوانید این دوره را بدون آنها تکمیل کنید، اما آنها به شما کمک میکنند تا درک خوبی از سایهزنی مبتنی بر فیزیکی و اینکه چرا Substance از آن به عنوان پارادایم اصلی خود استفاده میکند، به شما کمک میکند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
The Industry Standard for Texturing
Substance Painter and Substance Designer are excellent programs that are specifically made for texturing. Designer allows you to build complex procedural materials, and Painter allows you to apply those materials to your mesh using brushes, masks, and even particle simulations.They are both great tools to use alongside Blender, whether you’re making assets for games, animations, or visual effects.
Allegorithmic has a lot of videos showing you how to use their products, so in this course I’m not going to be teaching how to use these programs specifically. Instead, I’ll walk you through the workflow of how to best use them alongside Blender. I’ll go over the difference between materials and texture sets, how to edit the UV’s of multiple objects at the same time, exporting objects to substance painter, baking maps in Cycles to be used in Painter, creating a custom export configuration for Blender, how to use exported maps in Cycles, and much more. I'd recommend going through our Shader Forge PBR lessons before starting this course. It's not required and you can complete this course without them, but they will help you get a good understanding of what physically based shading is all about and why Substance uses it as its main paradigm.