آموزش رندر صحنه های سه بعدی فوتورئالیستی در بلندر
Rendering Photorealistic 3D Scenes in Blender
یاد بگیرید که با استفاده از نورپردازی خلاقانه، مدلسازی و تکنیکهای بافتسازی، محیطهای سهبعدی جذابی ایجاد کنید که مشاهدات شما را به جهانهای خیالی چشمنواز تبدیل میکند. من سعی میکنم به دنیاهای تخیلی که حس نوستالژی و آرامش را در بیننده ایجاد میکند جان بدهم.»
سبک هنری منحصربهفرد او جیمز تریلی را به خلق جلد آلبوم و تجسم محصولات برای برندهایی مانند زارا، اپل و نیسان سوق داده است. او همچنین به عنوان تهیه کننده در انیماتور در مرکز پرواز فضایی ناسا گودارد کار می کند و تخصص خود را با 145 هزار دنبال کننده در اینستاگرام به اشتراک می گذارد.
در این دوره، جیمز به شما می آموزد که چگونه با استفاده از نرم افزار متن باز، Blender، یک صحنه معماری فوتورئالیستی را مفهوم سازی، طراحی و رندر کنید. بیاموزید که چگونه دنیای اطراف خود را مشاهده کنید و عناصر کلیدی آن را از طریق رندر دیجیتال به تصویر بکشید. سه بعدی را آزمایش کنید و سبک هنری خود را دنبال کنید!
دوره را با آشنایی با تهیه کننده و انیماتور جیمز ترالی شروع کنید. کشف کنید که چگونه او عشق دوران کودکی به فیلم و انیمیشن را به شغلی در ناسا تبدیل کرد، همراه با تأثیراتی که الهام بخش او بود.
یاد بگیرید که طبیعت را مشاهده کنید و عکس بگیرید. سپس یک تابلوی خلق و خو جمع کنید و پروژه نهایی خود را بر روی کاغذ یا روی صفحه ترسیم کنید. جیمز شما را با بلندر و دنیای مدل سازی سه بعدی آشنا می کند و به شما نشان می دهد که چگونه فضای کاری خود را تنظیم کنید.
در مرحله بعد، نحوه مسدود کردن صحنه و تنظیم نور اولیه را ببینید. قبل از کاوش در تکنیک های بافت سازی پیشرفته و ترکیب عناصر طبیعی، قطعه خود را اصلاح کنید و جزئیات ریزتر را اضافه کنید.
کامپوزیتور را در Blender راه اندازی کنید و روی ایجاد خود render را بزنید. برای پایان دادن به دوره، جیمز شما را از طریق ویرایش های نهایی در فتوشاپ راهنمایی می کند و به عنوان یک امتیاز، توصیه های خود را برای ساختن یک نمونه کار برنده جایزه به اشتراک می گذارد.
دانش اولیه Blender الزامی است.
از نظر مواد، شما نیاز به دسترسی به دستگاهی با برنامه نصب شده دارید. همچنین باید به Photoshop دسترسی داشته باشید یا می توانید از ویرایشگر آنلاین رایگان Photopea استفاده کنید. بیشتر بافت ها از سایت های رایگان تهیه می شوند یا توسط معلم ایجاد می شوند و در منابع گنجانده می شوند.