گردش کار مدل سازی قدرتمند ایجاد کنید
این دوره نگاهی عمیق به مدلسازی رویهای در هودینی خواهد داشت. در طول دوره، دانش آموزان درک قوی از نحوه استفاده از رویه گرایی برای ایجاد گردش کار مدل سازی قدرتمند به دست خواهند آورد. ما انواع مختلفی از مفاهیم مورد استفاده برای ایجاد داراییهای رویهای را بررسی میکنیم که هر درس دارای یک محصول نهایی است که اصول آن هفته را نشان میدهد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه گردش کار خود را سازماندهی کنیم و رابط های هنرمند پسند برای قابلیت استفاده مجدد ایجاد کنیم. با هم، چندین دارایی مدل نهایی را با کنترلهای کاملا رویهای ایجاد خواهیم کرد.
آنچه شما یاد خواهید گرفت
- هفته 1 | مدل های سطح سخت قسمت 1: لوستر
ساخت یک ژنراتور برای ایجاد یک لوستر قابل تنظیم | بررسی کنید که چگونه میتوانیم از ویژگیهای نقطهای برای ارائه سطوح اضافی کنترل و پیچیدگی از طریق رویهگرایی استفاده کنیم ویژگی های اساسی مورد استفاده برای کنترل کپی ها را بیاموزید.
- هفته 2 | مدل سطح سخت قسمت 2: پرنده مکانیکی
ابزارهایی را که میتوانیم برای به دست آوردن ظاهری مکانیکی با سطح سخت استفاده کنیم، کاوش کنید | روشهای افزودن عیوب جزئی به تنظیمات ما را کاوش کنید تا باورپذیری را اضافه کنید | آموزش روش های عیب یابی توپولوژی بد | ببینید چگونه، با تنظیم رویهای مناسب، یک "ریگ" به صورت رایگان ارائه میشود و ما میتوانیم پرنده را از طریق کنترلهایی که ایجاد کردهایم کنترل و ژست بگیریم | روشهایی را برای افزودن یک پاس جزئیات به مدل ما کاوش کنید.
- هفته 3 | مدل های ارگانیک قسمت 1: ساکولنت ها و کاکتوس ها
ساخت ژنراتور برای مدل کاکتوس | نحوه استفاده از توپولوژی مش برای ایجاد برجستگی ها و خارها را بررسی کنید | ساخت ژنراتور برای ساکولنت | روشهای تکثیر و کنترل شکل، خمیدگی و توزیع گلبرگها را بیاموزید.
- هفته 4 | مدل های ارگانیک قسمت 2: صخره مرجانی
کاوش کنید که چگونه می توانیم مناطقی را در یک زمین رنگ آمیزی کنیم تا مشخص کنیم که کجا باید نسل هندسه را پر کنیم | ساخت ژنراتور برای چند نوع مختلف صخرههای مرجانی: لولهای، رقمی، ورقهای آرام، و شاخهای
- هفته پنجم | سازه ها قسمت 1: بنیاد بتکده
پایه بتکده ما را بسازید | پایه بتکده را ایجاد کنید، پله هایی را ایجاد کنید که با ارتفاع پایه مطابقت دارند، داستان های تکرار شونده بسازید، سقف را بسازید، و نرده اضافه کنید.
- هفته 6 | سازه ها قسمت 2: تزئینات بتکده
ببینید چگونه افزودن بسیاری از لایههای ساده از جزئیات رویهای میتواند نتایج باورپذیر و ظاهر پیچیدهای به ارمغان آورد | به کار بر روی بتکده ما ادامه دهید و جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید | ستونها و تزئینات چوبی، درها، پنجرهها، رویه سقف و کاشیهای سقف را اضافه کنید.
پیش نیازها
درک قوی از SOP و UI هودینی. درک خوب VEX/VOPs.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Create powerful modeling workflows
This course will be an in-depth look into procedural modeling in Houdini; throughout the course, students will gain a strong understanding of how proceduralism can be used to create powerful modeling workflows. We will explore a variety of concepts used to create procedural assets, with each lesson having a finished product demonstrating the principles of that week. We will learn how to organize your workflows and create artist-friendly interfaces for reuseability. Together, we’ll create several finished model assets with fully procedural controls.
WHAT YOU'LL LEARN
- Week 1 | Hard Surface Models Part 1: Chandelier
Build a generator to for creating a customizable chandelier | Explore how we can use point attributes to give extra levels of control & complexity through proceduralism | Learn the basic attributes used to control copies (N, up, pscale, scale)
- Week 2 | Hard Surface model Part 2: Mechanical Bird
Explore the tools we can use to get a hard-surface mechanical look | Explore methods of add slight imperfections to our setup to add believability | Learn methods for troubleshooting bad topology | See how, with the proper procedural setup, a “rig” comes for free, and we can control and pose the bird via the controls we created | Explore methods for adding a detail pass to our model
- Week 3 | Organic Models Part 1: Succulents & Cacti
Build a generator for a cactus model | Explore how to use the topology of the mesh to generate ridges and spines | Build a generator for a succulent | Learn methods for duplicating and controlling the shape, bend, and distribution of the petals
- Week 4 | Organic Models Part 2: Coral Reef
Explore how we can paint areas on a terrain to specify where to populate geometry generation | Build generators for a few different coral reef types: Tubular, Digitate, Laminar Sheets, & Branching
- Week 5 | Structures Part 1: Pagoda Foundation
Build the foundation of our pagoda | Create the base of the pagoda, generate stairs that match the height of the base, build repeatable stories, construct the roof, and add railing.
- Week 6 | Structures Part 2: Pagoda Adornments
See how adding many simple layers of procedural detail can give complex looking, believable results | Continue working on our pagoda, adding extra detail to it | Add wooden columns and trim, doors, windows, a roof topper, and roof tiles.
PREREQUISITES
Strong understanding of Houdini SOPs & UI. Good understanding of VEX/VOPs.