آموزش ایجاد یک سیستم مبارزه با Meele در Unity و Cشارپ
Create a Meele Combat System in Unity and C#
در این دوره، شما یاد خواهید گرفت که یک سیستم مبارزه باmelee combat در یونیتی با ویژگی هایی مانند ترکیب، ضدحمله، هوش مصنوعی دشمن هوشمند و غیره ایجاد کنید. شیوه های کدنویسی تمیز بنابراین در این دوره، شما نه تنها ساختن این سیستم را یاد خواهید گرفت، بلکه بسیاری از مفاهیم ارزشمند برنامه نویسی بازی را نیز یاد خواهید گرفت که می توانید در طول حرفه خود از آنها استفاده کنید.
بنابراین سیستم رزمی که میخواهیم ایجاد کنیم، یک سیستم رزمی جریان آزاد خواهد بود. این بدان معناست که دشمنان بدون فکر به بازیکن حمله نمی کنند. در عوض، آنها به روشی هماهنگ با دور زدن بازیکن و حمله یک به یک حمله خواهند کرد. این نوع مبارزه ای است که در بازی های امروزی مانند Assassin's Creed، سری Batman Arkham، Marvel's Spider-Man و غیره استفاده می شود. این سیستم مبارزه نیز به راحتی قابل شخصی سازی خواهد بود، بنابراین اگر می خواهید به جای حملات شمشیر از حملات پانچ و لگد استفاده کنید. ، می توانید این کار را به راحتی بدون تغییر یک خط کد انجام دهید
بنابراین ما همه اینها را گام به گام از ابتدا خواهیم ساخت. ما با ساختن یک کنترلر سوم شخص اولیه شروع می کنیم. ما از هیچ دارایی برای آن استفاده نخواهیم کرد. ما آن را از ابتدا می سازیم زیرا این روش خوبی برای یادگیری اصول برنامه نویسی گیم پلی است. و سپس به شخصیت خود توانایی حمله را می دهیم. ما حملات را با استفاده از اشیاء قابل اسکریپت در یونیتی طراحی می کنیم تا طراح بتواند بدون تغییر کد، ترکیبات مختلف حمله را ایجاد و ویرایش کند. سپس ساختن هوش مصنوعی دشمن را آغاز می کنیم. ما با استفاده از یک ماشین حالت محدود، هوش مصنوعی دشمن را طراحی خواهیم کرد. این تکنیکی است که در ۲۵ سال گذشته برای ساخت هوش مصنوعی در بازی ها استفاده شده است. این در بازی های محبوبی مانند Last of Us، سری Batman Arkham و بسیاری دیگر استفاده می شود. بنابراین ما یک ماشین حالت محدود را از ابتدا می سازیم و دشمنان خود را با استفاده از آن ایجاد می کنیم. ما با ایجاد رفتارهای ساده دشمن مانند Idling و تعقیب بازیکن شروع می کنیم، سپس رفتارهای پیشرفته تری مانند دور زدن بازیکن و حمله به او را به صورت هماهنگ اجرا می کنیم. زمانی که کار با هوش مصنوعی دشمن تمام شد، ضدحملات را اجرا خواهیم کرد.
در طول این دوره، شما بسیاری از مهارت های برنامه نویسی بازی را یاد خواهید گرفت. شما بسیاری از مفاهیم سطح متوسط C # مانند کلاس های عمومی، دیکشنری، LINQ، وراثت و غیره را یاد خواهید گرفت. همچنین یاد خواهید گرفت که از مفاهیم ریاضی مانند مثلثات، محصول نقطه ای، محصول متقاطع و غیره استفاده کنید. بنابراین مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز شما اگر می خواهید به عنوان یک برنامه نویس بازی حرفه ای را دنبال کنید، یادگیری از این دوره برای شما بسیار مفید خواهد بود.