هدف از این دوره آموزش به دانش آموزانی است که چگونه برای ساختن متریال ها و بافت ها جهت استفاده در بازی های ویدئویی از برنامه Unreal Engine 4 استفاده کنند. همچنین دانش آموزان مفاهیم سطح بالایی از ایجاد متریال را نیز یاد می گیرند ، مانند مواردی که باعث می شود یک متریال خوب ایجاد شود و چگونگی ایجاد متریال مدولار را می آموزند. مدولار باعث صرفه جویی در وقت می شود و متریال را ویرایش ، تکرار و بهینه می کند. دانش آموزان قادر خواهند بود که مهارت ها و مفاهیم یاد گرفته شده در مورد UE4، در توابع سایه زدن و ریاضیات بکار بگیرند. در پایان دوره قادر به ساخت متریال های prop ، متریال های لایه ایی ، رفلکشن ، باد ،هولوگرام ، زمین ، معماری ، شاخ و برگ و mesh decal را خواهند بود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
The objective of this course is to teach students how to create materials and textures for video games in Unreal Engine 4. Students will also learn high level concepts of material creation, such as what makes a good material and how to create modular materials; modularity saves time and makes materials easier to edit, iterate, and optimize. Once finished, students will be able to take the skills they’ve learned and apply them knowledge of UE4 concepts, shader functions, and math to other materials not covered in the course. By the end of the course, students will have made these master materials (which they can then carry on to use for mostly all future scenarios when creating scenes in Unreal or other node-based editors): prop material, layered material, refraction material, wind material, hologram material, terrain and architectural material, mesh decal material, and foliage material.
Week 1 | Material Basics
Week 2 | Advanced Materials, Part I
Week 3 | Advanced Materials, Part II
Week 4 | Movement and Time
Week 5 | Advanced Materials for Environments, Part I
Week 6 | Advanced Materials for Environments, Part II