تکنیک Rigging هم در صنعت بازی و هم در صنعت فیلم نقش بسیار مهمی دارد. یک ریگ بد می تواند تولید را به کابوس واقعی تبدیل کند. در حالی که یک ریگ خوب می تواند زمان زیادی را در شما صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد با شخصیت ها و مدل های خود به موفقیت های بیشتری برسید. متأسفانه این مورد غالباً رد می شود زیرا بیشتر هنرمندان سه بعدی با ریگ سریع موافق نیستند. این دوره به شما کمک می کند تا بر این مانع غلبه کرده و مهارت های ریگینگ خود را به سطح بالا تری برسانید.
توضیحات محتوا:
فصل 1: مدرس پایه و اساس ریگینگ را در استفاده از فیلم های کوتاه و جامع پوشش می دهد.
فصل دوم: شما اولین شخصیت خود را ریگ خواهید کرد و یک مکانیزم بسیار اساسی برای یادگیری اصول ریگ ایجاد می کنید.
فصل سوم: مدرس با ایجاد یک مکانیزم بسیار پیچیده تر از ابتدا، بر پایه دانش قبلی که شما انجام داده اید، شخصیت خود را به سطح بعدی می برید. از جمله زنجیره های قابل تعویض FK / IK ، مکانیزم پیچیده چرخش پا ، اندام های rubber ، شکل های سفارشی ، گروه های استخوانی و غیره...
فصل چهارم: تکنیک های مختلفی را که برای ریگینگ صورت استفاده می شود، شامل می شود که استخوان خالص باشد.
فصل پنجم: مدرس شخصیت Crimson Ronin را به طور کامل (از جمله لوازم جانبی) ، از جمله کلیه مکانیزم های فصل 3 و تکنیک های اضافی برای ریگ صورت را پوشش خواهد داد.
فصل ششم: مدرس در این فصل برخی از مکانیزم هایی که در فصل های قبلی مانند: tail پیشرفته ، ریگ زبان ، استخوان ها و اصلاح کننده های اضافی را که پوشش داده نشده اند، را پوشش می دهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Rigging plays a very important role in both the gaming and film industry. A bad rig can make production a real nightmare while a good rig can save you a lot of time and allow you to achieve more with your characters and models. Unfortunately this is often bypassed as most 3D artists are quickly discouraged or intimidated by rigging. This course is designed to help you overcome this barrier and take your rigging skills to the next level.
Content description :
Chapter 1 : Covers the foundation of rigging from its very definition to its application in short, comprehensive videos.
Chapter 2 : We will rig our first character, creating a very basic mechanism to learn the fundamentals of rigging. Including driver creation and custom properties.
Chapter 3 : We’ll take our character to the next level by creating a much more complex mechanism from scratch, building on the previously aquired knowledge and pushing it further. Including switchable FK/IK chains, complex foot roll mechanism, rubber limbs, custom shapes, bone groups…etc
Chapter 4 : Covers the different techniques used for facial rigging, whether it’s pure bone based or incorporates shapekeys.
Chapter 5 : We will rig the Crimson Ronin character entirely (including accessories), including all chapter 3 mechanisms and additional facial rig technics.
Chapter 6 : This chapter covers some of the mechanisms that weren’t covered in previous chapters such as an advanced tail rig, tongue rig, bbones and additional modifiers.