شرح دوره
در این دوره آنلاین، بیننده یاد میگیرد که چگونه با استفاده از Marvelous Designer، Zbrush، Maya و Substance Painter، لباسهای پاره شده واقعی و آماده برای تولید بسازد. در ادامه به بررسی رابط کاربری Marvelous Designer و ویژگی های اصلی آن می پردازیم. با استفاده از شخصیت خود از دورههای قبلی، لباسهای او را ایجاد میکنیم، روی آنها را توپولوژی میکنیم، مجسمهسازی میکنیم و آنها را بافت میدهیم تا برای انیمیشن آماده شوند. ما همه شبیهسازیهای لباس را در Marvelous Designer، مجسمهسازی در Zbrush، retopology و UVs در Maya و بافتسازی را در Substance 3D Painter انجام خواهیم داد.این دوره برای دانش آموزان مبتدی و متوسط با اشتیاق به رئالیسم، لباس ها و به طور کلی شخصیت های سه بعدی طراحی شده است.این چهارمین مجموعه آموزش است که در آن یک کاراکتر سه بعدی کامل آماده برای تولید ایجاد می کنیم. برای این دوره، شما باید دانش قبلی اولیه در مورد Marvelous، Zbrush، Maya و Substance 3D Painter داشته باشید، زیرا در این دوره ما خود نرم افزار را آموزش نمی دهیم، بلکه اصول ایجاد یک شخصیت و گردش کار کامل را آموزش می دهیم.
نکات کلیدی:
- درک عناصر کلیدی رابط کاربری Marvelous.
- امکان ساخت لباس های سه بعدی
- امکان ایجاد توپولوژی متحرک آماده برای تولید
- قابلیت ایجاد مجموعه های خوب UV
- امکان ایجاد جزئیات لباس اولیه، ثانویه و سوم.
- درک فرآیند تکسچرینگ لباس با استفاده از رویکردهای رویه ای و هنری تر در Substance 3D Painter، اما با تکنیک هایی که می تواند در ماری یا سایر نرم افزارهای تکسچر نیز اعمال شود.
- درک کل گردش کار ایجاد پوشاک،محدود به نرم افزارهای مورد استفاده در دوره نیست.
پس از مشاهده این دوره، افراد می توانند انتظار داشته باشند که بتوانند لباس های سه بعدی را با استفاده از همان گردش کار مورد استفاده برای فیلم، تولید تلویزیون، بازی ها و متاورس ایجاد کنند. این یک عنصر کلیدی در فرآیند به دست آوردن شغل به عنوان یک هنرمند شخصیت در صنعت یا فقط برای ساخت قطعات هنری سه بعدی شخصیت های موفق است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Course Description
In this online course, the viewer will learn how to create realistic torned clothing ready for production using Marvelous Designer, Zbrush, Maya and Substance Painter. We will go through the Marvelous Designer user interface and its main features. Using as an example our character from the previous courses we will create his clothing, we will retopology, sculpt on them and texture them to get them ready to be animated. We will do all the clothing simulation in Marvelous Designer, the sculpting in Zbrush, retopology and UVs in Maya and the texturing in Substance 3D Painter.This course has been designed for beginner and intermediate students with a passion for realism, garments and 3D characters in general.This is the 4th of a series of tutorials where we will create a full 3D character ready for production. For this course, you will need to have a basic previous knowledge of Marvelous, Zbrush, Maya and Substance 3D Painter as in this course we don't teach the software itself but the fundamentals of the creation of a character and the full workflow to make it ready for production.
Key takeaways:
- Understanding of the key elements of Marvelous User interface.
- Ability to create 3D garments
- Ability to create an animatable topology ready for production
- Ability to create good sets of UVs
- Ability to create primary, secondary and tertiary clothing details.
- Understanding of a texturing process for clothing using procedural and more artistic approaches in Substance 3D Painter, but with techniques that can be applied also in Mari or other texturing software.
- Understanding of the entire workflow of garment creation, not limited to softwares used in the course.
After viewing this course, people can expect to be able to create 3D clothing using the same workflow used for film, TV production, games and the metaverse. This is a key element in the process of getting a job as a Character Artist in the industry or just to make successful 3D character art pieces.