این آموزش عمیق به گردش کار بافتسازی مبتنی بر گره من در ماری میپردازد. این روند در چند سال گذشته تکرار شده است و در یک محیط تولید فیلم بلند آزمایش شده است.
ما با یک نسخه ی نمایشی از قالب سفارشی من که به طور خاص برای تجسم بافت های شما با بالاترین کیفیت در Mari طراحی شده است، شروع می کنیم. از آنجا به پوست بافت می دهیم، آرایش می کنیم و لباس را بافت می دهیم. ما این نقشه ها را برای برخی از سایه بان ها در مایا اعمال خواهیم کرد، جایی که من اهمیت ساده نگه داشتن سایه بان ها را بدون پیچیده کردن آنها توضیح می دهم. من همچنین یک فصل جایزه ارائه خواهم کرد که در آن تکنیک مجسمه سازی خود را در ماری نشان می دهم و مزایای استفاده از این تکنیک را توضیح می دهم.
من هم الگوی سفارشی را برای شما ارائه خواهم داد تا از آن شروع کنید، و هم براش چین و چروک را که به طور خاص برای جزئیات چروک تیز شخصیت های شما حذف کرده ام.
اگر نسخهای از Mari ندارید، میتوانید همیشه از نسخه غیرتجاری موجود در وبسایت آنها استفاده کنید. با آن برای نمونه کار خود کار کنید. من حتی فقط برای این نسخه از ماری یک قالب sperate ایجاد کرده ام.
من بیشتر فرآیند بافت را ضبط کردهام، فقط برخی از تغییرات جزئی را که در بین فصلها انجام دادهام کنار گذاشتهام، اما مطمئن میشوم که تغییرات را در فصل بعد توضیح میدهم که فرآیند فکرم را توضیح میدهد و دقیقاً تغییرات ایجاد شده را نشان میدهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Welcome to my latest Tutorial: Mari - Node Based Texturing for Characters
This in-depth tutorial will go over my node-based texturing workflow in Mari. This process has been iterated on for the last couple of years, tried and tested in a feature film production environment.
We will begin with a demo of my custom template specifically designed to visualise your textures to the highest quality within Mari. From there we will texture the skin, apply makeup and texture the costume. We will apply these maps to some shaders in Maya where I explain the importance of keeping shaders simple without over complicating them. I will also be providing a bonus chapter where I show my technique of sculpting within Mari and explain the benefits of using this technique.
I will be providing both the custom template for you to start from, as well as the wrinkle brush which I have depeloped specificaly for sharp wrinkle detail on your characters.
If you don't own a copy of Mari, you can always use the Non-Commercial version found on their website Mari Non-Commercial.This version isn't as robust as the full version, but you should still be able to produce some solid work with it for your portfolio. I have even created a sperate template just for this version of Mari.
I have recorded most of the texture process, just leaving out some slight tweaks I made in between chapters, but I make sure to go over the changes in the following chapter explaining my thought process and showing exactly the changes that were made.