برنامه های بیشتر و بیشتری شروع به پشتیبانی از USD می کنند و بیشتر مطالعات به نوعی از آن در خطوط لوله خود استفاده می کنند. USD اینجاست که بماند و کم کم به استاندارد صنعت تبدیل می شود. این دوره برای هنرمندانی طراحی شده است که می خواهند با نحوه کار USD آشنا شوند تا خطوط لوله ای که در آن کار می کنند را بهتر درک کنند. تمام اصول اولیه ای که شما باید در مورد USD به طور کلی بدانید را پوشش می دهد، و سپس بیشتر بر هودینی و زمینه LOP جدید آن که در نسخه 18.0 معرفی شده است، تمرکز می کند که به هنرمندان اجازه می دهد تا به صورت رویه ای فایل های USD را ویرایش و ایجاد کنند. این دوره با توضیح تمام مفاهیم اصلی USD شروع می شود و با استفاده از این دانش در یک نمونه تصویری در حالی که در امتداد خط لوله مبتنی بر USD حرکت می کند، ادامه می یابد. به ایجاد دارایی، طرحبندی، انیمیشن، FX و نورپردازی میپردازد. در پایان، درک کاملی از اینکه خط لوله USD از ابتدا تا انتها چگونه به نظر می رسد و به خصوص اینکه چگونه می توانید با فایل های USD در هودینی کار کنید، خواهید داشت. همه چیزهایی که به عنوان یک هنرمند هودینی نیاز دارید، از باز کردن فایل های USD گرفته تا وارد کردن آنها به SOP و سپس صادرات موفقیت آمیز آن به USD، پوشش داده می شود. جرونیمو مگی کار خود را به عنوان یک ژنرالیست سه بعدی آغاز کرد و در 6 سال گذشته با هودینی به عنوان یک FX TD در فیلم های بلند همکاری داشته است. او چندین سال در زمینه آموزش و پرورش هودینی کار کرد و در حال حاضر در Animal Logic Vancouver به عنوان مدیر فنی Character FX کار می کند.
برنامه درسی دوره
کلاس 1: ساختارهای داده به دلار، بخش 1
ما می خواهیم به اصول اولیه USD با تمرکز بر نحوه ساختار داده ها نگاه کنیم، همچنین LOP ها را به عنوان مکانی برای ایجاد و ویرایش داده های USD معرفی می کنیم. همچنین مقدمه ای برای پروژه ای که قرار است در کل دوره روی آن کار کنیم وجود خواهد داشت. پس از آن، ما شروع به پوشش برخی از اصطلاحات USD مانند Prim، Schema، Namespace، Properties، Attributes، Relationships و Metadata می کنیم، در حالی که یاد می گیریم چگونه همه این موارد را در هودینی مشاهده کنیم. این درس با یک مثال کوچک از نحوه تبدیل یک مدل از SOPها به سلسله مراتب Prims در هنگام وارد کردن به LOP به پایان می رسد.
کلاس 2: ساختارهای داده به دلار، بخش 2
با ادامه مثال از کلاس قبل، این درس همه چیز مربوط به ویژگی ها را پوشش می دهد. ما قصد داریم انواع ویژگی ها، primvars، درون یابی و مقادیر نمونه برداری شده از زمان و پیش فرض را بررسی کنیم. قسمت آخر ویدیو به معرفی مفهوم لایه ها می پردازد و قصد داریم نحوه صادرات فایل های USD از هودینی و تفاوت های فرمت usda و usdc را یاد بگیریم. با باز کردن فایل USD و یادگیری نحوه خواندن محتویات آن کار را تمام می کنیم.
کلاس 3: ترکیب USD قسمت 1
اکنون که درک خوبی از نحوه ساختاردهی USD داده های سه بعدی داریم، می خواهیم ببینیم که چگونه موتور ترکیب USD به ما اجازه می دهد لایه های مختلف را ترکیب کنیم. ترکیب بندی یکی از ویژگی های کلیدی USD است که به شما امکان می دهد دارایی ها را در مجموع جمع آوری کنید و به هنرمندان و بخش های مختلف اجازه دهید آنها را به طور غیر مخرب ویرایش کنند. در این درس قصد داریم مفهوم مرحله را مرور کنیم و دو کمان ترکیب اصلی به نامهای Sublayers و References را بررسی کنیم و یاد بگیریم که چگونه این ترکیبها را در LOP بسازیم. ما قصد داریم این درس را با پوشش Specifiers و اهمیت آنها در ترکیب بندی به پایان برسانیم.
کلاس 4: ترکیب USD قسمت 2
در این بخش دوم، کمانهای ترکیبی باقیمانده را پوشش خواهیم داد: Payloads، Variant Sets، Inherits و Specializes. ما به مثال کوچکی خواهیم پرداخت که نشان می دهد چگونه این کمان های ترکیبی در کل خط لوله استفاده می شوند. قسمت دوم ویدیو بر روی LIVRPS و درک ترتیب قدرت کمان های ترکیبی متمرکز خواهد بود. این مفهوم آخر بسیار مهم است و یکی از پیچیده ترین ها برای درک است.
کلاس 5: ایجاد دارایی قسمت 1
ما در نهایت آماده هستیم تا شروع به ایجاد دارایی هایی کنیم که قرار است در پروژه خود استفاده کنیم. در این کلاس، ما قصد داریم تمام مفاهیمی را که در درسهای قبلی یاد گرفتیم به کار ببریم تا بفهمیم که از چه قوسها و لایههایی برای ساختار هر مدل USD استفاده میکنیم. ما به طور عمیق به نحوه عملکرد LOP ها خواهیم پرداخت و یاد می گیریم که چگونه چندین لایه ناشناس را به طور همزمان مدیریت و صادر کنیم و همچنین مفاهیم Default Prims، بارگذاری ویژگی ها به یک محموله، تخصیص مواد و در نهایت اولین نگاه خود به Karma را برای دیدن پوشش خواهیم داد. مواد ما چگونه به نظر می رسند
کلاس 6: ایجاد دارایی قسمت 2
در این درس، ما میخواهیم از تنظیمات مورد استفاده برای ایجاد یک دارایی از کلاس 5 استفاده کنیم و آن را رویهایتر کنیم تا بتوانیم به راحتی آن را با تمام داراییهای دیگر دوباره استفاده کنیم. ما در پروژه خود بیش از 6 دارایی مختلف را بررسی خواهیم کرد که همگی دارای تغییرات جزئی در تنظیم خود هستند، مانند چندین مدل مدل یا یک مدل و یک مجموعه انواع مواد. همچنین قصد داریم چند مفهوم دیگر مانند زیرمجموعه ها، سلسله مراتب مدل و هدف را پوشش دهیم. بخش آخر این کلاس به 5 روش مختلف می پردازد که از طریق آنها می توانید دارایی خود را ساختار دهید.
کلاس 7: طرح بندی و انیمیشن
با نگاه کردن به اینکه چگونه میتوانیم یک عکس جمع کنیم، به یادگیری و آشنایی بیشتر با LOP ادامه میدهیم. ما به مدیر صحنه و چگونگی کمک سریع به ما نگاه خواهیم کرد
دارایی های oad برای جمع آوری مجموعه، که همراه با ویرایش تعاملی به ما امکان می دهد این دارایی ها را در صحنه خود قرار دهیم. در این درس، Viewport Overrides، Instancing را نیز پوشش میدهیم و به دو روش میپردازیم که ویرایشهای انیمیشن و طرحبندی را میتوان در لایههای خود ساختار داد.
کلاس 8: FX به USD قسمت 1
در این درس، قسمت اول گردش کار یک هنرمند FX، از بارگذاری انیمیشن در LOP تا وارد کردن آن به SOP را پوشش خواهیم داد. برای رسیدن به این هدف، باید در مورد واردات LOP و USD Unpack و نحوه عبور از مرحله و واردات آنچه میخواهیم بیاموزیم. بخشی جدایی ناپذیر از این گردش کار ویژگی usdxform است، بنابراین ما به فضای جهانی و محلی و اهمیت آن هنگام رفت و برگشت بین LOP و SOP خواهیم پرداخت. در نهایت، ما به نوشتن لایه FX به عنوان دنبالهای از فایلها نگاه میکنیم و یاد میگیریم که چگونه آن را به یک کلیپ ارزش متصل کنیم تا USD بتواند آن را به درستی بخواند.
کلاس 9: FX به USD قسمت 2
در قسمت دوم گردش کار FX، قصد داریم با الگوهای اولیه و Vexpressions آشنا شویم تا به راحتی Prims را در مرحله انتخاب کنیم. همچنین به مجموعهها بهعنوان روشی برای گروهبندی آسان Prims نگاه میکنیم تا بتوان آنها را بعداً به SOPها وارد کرد. این درس بر روی حجم ها و نحوه وارد کردن VDB ها به LOP تمرکز می کند و در نهایت مقدمه ای بر RBD Destruction LOP که روشی بسیار راحت برای اجازه دادن به LOP ها برای مراقبت از تمام جنبه های USD در هنگام انجام سیم کارت RBD است.
کلاس 10: FX به دلار، بخش 3
این کلاس دو افکت باقی مانده را شامل می شود که سقوط قاب عکس و شبیه سازی RBD از کتاب ها هستند. به جای استفاده از RBD Destruction LOP مانند قبل، می خواهیم یاد بگیریم که چگونه هندسه بسته بندی شده را به صورت دستی وارد LOP کنیم. در مورد کتابهایی که هندسه آنها تغییر نکرده است، میخواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه میتوانیم تنها تبدیلهای شبیهسازی کتاب را بدون تغییر در هیچ یک از Mesh Prims بنویسیم.
کلاس 11: نورپردازی و رندرینگ
برای پایان دادن به مثال خود، آخرین مرحله در خط لوله خود را که شامل نورپردازی و رندر است، مرور خواهیم کرد. در این درس با چراغهای USD و نحوه پیادهسازی آن در LOP آشنا میشویم. ما نحوه استفاده از Light Mixer، Light Linker و نحوه ویرایش مواد موجود بدون تغییر لایه اصلی را توضیح خواهیم داد. در نهایت نگاهی به کارما، رندر جدید هودینی خواهیم داشت. ما قصد داریم تنظیمات اولیه و همچنین ایجاد AOVهای کامپوننت سفارشی در هر نور را با استفاده از Light Path Expressions پوشش دهیم.
کلاس 12: LOPS پیشرفته
در آخرین درس این دوره، به چند نکته و ترفند پیشرفته نگاه خواهیم کرد که در دوره به آنها پرداخته نشده است، اما ارزش دانستن دارند. ما با نگاهی به دو ابزار همراه USD که usdcat و usdview نامیده میشوند، شروع میکنیم، سپس نگاهی به LOP Instancer و نحوه استفاده از آن برای نوشتن کمانهای ترکیبی به صورت رویهای خواهیم داشت. نکته دیگری که به بررسی آن خواهیم پرداخت HoudiniLayerInfo Prim است و اینکه چگونه می توانیم به طور موقت داده ها را با استفاده از Store Parameter LOP ذخیره کنیم. در نهایت، با Python LOP و نحوه ایجاد Loft Variant Set HDA آشنا خواهیم شد.