ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش USD و LOP برای هنرمندان هودینی



    USD and LOPs for Houdini Artists

    آموزش USD و LOP برای هنرمندان هودینی

    برنامه های بیشتر و بیشتری شروع به پشتیبانی از USD می کنند و بیشتر مطالعات به نوعی از آن در خطوط لوله خود استفاده می کنند. USD اینجاست که بماند و کم کم به استاندارد صنعت تبدیل می شود. این دوره برای هنرمندانی طراحی شده است که می خواهند با نحوه کار USD آشنا شوند تا خطوط لوله ای که در آن کار می کنند را بهتر درک کنند. تمام اصول اولیه ای که شما باید در مورد USD به طور کلی بدانید را پوشش می دهد، و سپس بیشتر بر هودینی و زمینه LOP جدید آن که در نسخه 18.0 معرفی شده است، تمرکز می کند که به هنرمندان اجازه می دهد تا به صورت رویه ای فایل های USD را ویرایش و ایجاد کنند. این دوره با توضیح تمام مفاهیم اصلی USD شروع می شود و با استفاده از این دانش در یک نمونه تصویری در حالی که در امتداد خط لوله مبتنی بر USD حرکت می کند، ادامه می یابد. به ایجاد دارایی، طرح‌بندی، انیمیشن، FX و نورپردازی می‌پردازد. در پایان، درک کاملی از اینکه خط لوله USD از ابتدا تا انتها چگونه به نظر می رسد و به خصوص اینکه چگونه می توانید با فایل های USD در هودینی کار کنید، خواهید داشت. همه چیزهایی که به عنوان یک هنرمند هودینی نیاز دارید، از باز کردن فایل های USD گرفته تا وارد کردن آنها به SOP و سپس صادرات موفقیت آمیز آن به USD، پوشش داده می شود. جرونیمو مگی کار خود را به عنوان یک ژنرالیست سه بعدی آغاز کرد و در 6 سال گذشته با هودینی به عنوان یک FX TD در فیلم های بلند همکاری داشته است. او چندین سال در زمینه آموزش و پرورش هودینی کار کرد و در حال حاضر در Animal Logic Vancouver به عنوان مدیر فنی Character FX کار می کند.


    برنامه درسی دوره
    کلاس 1: ساختارهای داده به دلار، بخش 1
    ما می خواهیم به اصول اولیه USD با تمرکز بر نحوه ساختار داده ها نگاه کنیم، همچنین LOP ها را به عنوان مکانی برای ایجاد و ویرایش داده های USD معرفی می کنیم. همچنین مقدمه ای برای پروژه ای که قرار است در کل دوره روی آن کار کنیم وجود خواهد داشت. پس از آن، ما شروع به پوشش برخی از اصطلاحات USD مانند Prim، Schema، Namespace، Properties، Attributes، Relationships و Metadata می کنیم، در حالی که یاد می گیریم چگونه همه این موارد را در هودینی مشاهده کنیم. این درس با یک مثال کوچک از نحوه تبدیل یک مدل از SOPها به سلسله مراتب Prims در هنگام وارد کردن به LOP به پایان می رسد.
    کلاس 2: ساختارهای داده به دلار، بخش 2
    با ادامه مثال از کلاس قبل، این درس همه چیز مربوط به ویژگی ها را پوشش می دهد. ما قصد داریم انواع ویژگی ها، primvars، درون یابی و مقادیر نمونه برداری شده از زمان و پیش فرض را بررسی کنیم. قسمت آخر ویدیو به معرفی مفهوم لایه ها می پردازد و قصد داریم نحوه صادرات فایل های USD از هودینی و تفاوت های فرمت usda و usdc را یاد بگیریم. با باز کردن فایل USD و یادگیری نحوه خواندن محتویات آن کار را تمام می کنیم.
    کلاس 3: ترکیب USD قسمت 1
    اکنون که درک خوبی از نحوه ساختاردهی USD داده های سه بعدی داریم، می خواهیم ببینیم که چگونه موتور ترکیب USD به ما اجازه می دهد لایه های مختلف را ترکیب کنیم. ترکیب بندی یکی از ویژگی های کلیدی USD است که به شما امکان می دهد دارایی ها را در مجموع جمع آوری کنید و به هنرمندان و بخش های مختلف اجازه دهید آنها را به طور غیر مخرب ویرایش کنند. در این درس قصد داریم مفهوم مرحله را مرور کنیم و دو کمان ترکیب اصلی به نام‌های Sublayers و References را بررسی کنیم و یاد بگیریم که چگونه این ترکیب‌ها را در LOP بسازیم. ما قصد داریم این درس را با پوشش Specifiers و اهمیت آنها در ترکیب بندی به پایان برسانیم.
    کلاس 4: ترکیب USD قسمت 2
    در این بخش دوم، کمان‌های ترکیبی باقی‌مانده را پوشش خواهیم داد: Payloads، Variant Sets، Inherits و Specializes. ما به مثال کوچکی خواهیم پرداخت که نشان می دهد چگونه این کمان های ترکیبی در کل خط لوله استفاده می شوند. قسمت دوم ویدیو بر روی LIVRPS و درک ترتیب قدرت کمان های ترکیبی متمرکز خواهد بود. این مفهوم آخر بسیار مهم است و یکی از پیچیده ترین ها برای درک است.
    کلاس 5: ایجاد دارایی قسمت 1
    ما در نهایت آماده هستیم تا شروع به ایجاد دارایی هایی کنیم که قرار است در پروژه خود استفاده کنیم. در این کلاس، ما قصد داریم تمام مفاهیمی را که در درس‌های قبلی یاد گرفتیم به کار ببریم تا بفهمیم که از چه قوس‌ها و لایه‌هایی برای ساختار هر مدل USD استفاده می‌کنیم. ما به طور عمیق به نحوه عملکرد LOP ها خواهیم پرداخت و یاد می گیریم که چگونه چندین لایه ناشناس را به طور همزمان مدیریت و صادر کنیم و همچنین مفاهیم Default Prims، بارگذاری ویژگی ها به یک محموله، تخصیص مواد و در نهایت اولین نگاه خود به Karma را برای دیدن پوشش خواهیم داد. مواد ما چگونه به نظر می رسند
    کلاس 6: ایجاد دارایی قسمت 2
    در این درس، ما می‌خواهیم از تنظیمات مورد استفاده برای ایجاد یک دارایی از کلاس 5 استفاده کنیم و آن را رویه‌ای‌تر کنیم تا بتوانیم به راحتی آن را با تمام دارایی‌های دیگر دوباره استفاده کنیم. ما در پروژه خود بیش از 6 دارایی مختلف را بررسی خواهیم کرد که همگی دارای تغییرات جزئی در تنظیم خود هستند، مانند چندین مدل مدل یا یک مدل و یک مجموعه انواع مواد. همچنین قصد داریم چند مفهوم دیگر مانند زیرمجموعه ها، سلسله مراتب مدل و هدف را پوشش دهیم. بخش آخر این کلاس به 5 روش مختلف می پردازد که از طریق آنها می توانید دارایی خود را ساختار دهید.
    کلاس 7: طرح بندی و انیمیشن
    با نگاه کردن به اینکه چگونه می‌توانیم یک عکس جمع کنیم، به یادگیری و آشنایی بیشتر با LOP ادامه می‌دهیم. ما به مدیر صحنه و چگونگی کمک سریع به ما نگاه خواهیم کرد
    دارایی های oad برای جمع آوری مجموعه، که همراه با ویرایش تعاملی به ما امکان می دهد این دارایی ها را در صحنه خود قرار دهیم. در این درس، Viewport Overrides، Instancing را نیز پوشش می‌دهیم و به دو روش می‌پردازیم که ویرایش‌های انیمیشن و طرح‌بندی را می‌توان در لایه‌های خود ساختار داد.
    کلاس 8: FX به USD قسمت 1
    در این درس، قسمت اول گردش کار یک هنرمند FX، از بارگذاری انیمیشن در LOP تا وارد کردن آن به SOP را پوشش خواهیم داد. برای رسیدن به این هدف، باید در مورد واردات LOP و USD Unpack و نحوه عبور از مرحله و واردات آنچه می‌خواهیم بیاموزیم. بخشی جدایی ناپذیر از این گردش کار ویژگی usdxform است، بنابراین ما به فضای جهانی و محلی و اهمیت آن هنگام رفت و برگشت بین LOP و SOP خواهیم پرداخت. در نهایت، ما به نوشتن لایه FX به عنوان دنباله‌ای از فایل‌ها نگاه می‌کنیم و یاد می‌گیریم که چگونه آن را به یک کلیپ ارزش متصل کنیم تا USD بتواند آن را به درستی بخواند.
    کلاس 9: FX به USD قسمت 2
    در قسمت دوم گردش کار FX، قصد داریم با الگوهای اولیه و Vexpressions آشنا شویم تا به راحتی Prims را در مرحله انتخاب کنیم. همچنین به مجموعه‌ها به‌عنوان روشی برای گروه‌بندی آسان Prims نگاه می‌کنیم تا بتوان آنها را بعداً به SOPها وارد کرد. این درس بر روی حجم ها و نحوه وارد کردن VDB ها به LOP تمرکز می کند و در نهایت مقدمه ای بر RBD Destruction LOP که روشی بسیار راحت برای اجازه دادن به LOP ها برای مراقبت از تمام جنبه های USD در هنگام انجام سیم کارت RBD است.
    کلاس 10: FX به دلار، بخش 3
    این کلاس دو افکت باقی مانده را شامل می شود که سقوط قاب عکس و شبیه سازی RBD از کتاب ها هستند. به جای استفاده از RBD Destruction LOP مانند قبل، می خواهیم یاد بگیریم که چگونه هندسه بسته بندی شده را به صورت دستی وارد LOP کنیم. در مورد کتاب‌هایی که هندسه آن‌ها تغییر نکرده است، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانیم تنها تبدیل‌های شبیه‌سازی کتاب را بدون تغییر در هیچ یک از Mesh Prims بنویسیم.
    کلاس 11: نورپردازی و رندرینگ
    برای پایان دادن به مثال خود، آخرین مرحله در خط لوله خود را که شامل نورپردازی و رندر است، مرور خواهیم کرد. در این درس با چراغ‌های USD و نحوه پیاده‌سازی آن در LOP آشنا می‌شویم. ما نحوه استفاده از Light Mixer، Light Linker و نحوه ویرایش مواد موجود بدون تغییر لایه اصلی را توضیح خواهیم داد. در نهایت نگاهی به کارما، رندر جدید هودینی خواهیم داشت. ما قصد داریم تنظیمات اولیه و همچنین ایجاد AOVهای کامپوننت سفارشی در هر نور را با استفاده از Light Path Expressions پوشش دهیم.
    کلاس 12: LOPS پیشرفته
    در آخرین درس این دوره، به چند نکته و ترفند پیشرفته نگاه خواهیم کرد که در دوره به آنها پرداخته نشده است، اما ارزش دانستن دارند. ما با نگاهی به دو ابزار همراه USD که usdcat و usdview نامیده می‌شوند، شروع می‌کنیم، سپس نگاهی به LOP Instancer و نحوه استفاده از آن برای نوشتن کمان‌های ترکیبی به صورت رویه‌ای خواهیم داشت. نکته دیگری که به بررسی آن خواهیم پرداخت HoudiniLayerInfo Prim است و اینکه چگونه می توانیم به طور موقت داده ها را با استفاده از Store Parameter LOP ذخیره کنیم. در نهایت، با Python LOP و نحوه ایجاد Loft Variant Set HDA آشنا خواهیم شد.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    More and more applications are starting to support USD and most studios are in some way using it in their pipelines. USD is here to stay and it is slowly becoming the industry standard. This course is designed for artists who want to get familiar with how USD works to better understand the pipelines that they are working in. It will cover all the basics you need to know about USD in general, and then it will focus more on Houdini and its new LOP context introduced in version 18.0 which allows artists to procedurally edit and create USD files. The course begins by explaining all the core concepts of USD, followed up by applying this knowledge on an example shot as it moves along a USD based pipeline. It will go over asset creation, layout, animation, FX and lighting. In the end, you will have a solid understanding of what a USD pipeline looks like from start to finish and especially how you can work with USD files in Houdini. Everything you will need as a Houdini artist from opening USD files to importing them into SOPs and then successfully exporting it back to USD will be covered. Jeronimo Maggi started his career as a 3D generalist and has been working with Houdini as an FX TD in feature films for the last 6 years. He worked for several years in the education field teaching Houdini and currently works in Animal Logic Vancouver as a Character FX Technical Director.


    course syllabus
    CLASS 1: DATA STRUCTURES IN USD PART 1
    We are going to look at the very basics of USD with a focus on how data is structured, as well as introduce LOPs as the place to create and edit USD data. There will also be an introduction to the project we are going to be working on throughout the whole course. Afterwards, we will begin to cover some USD terminology such as Prim, Schema, Namespace, Properties, Attributes, Relationships and Metadata, while learning how to view all these things in Houdini. This lesson finishes with a small example of how a model from SOPs can be converted into a hierarchy of Prims when imported to LOPs.
    CLASS 2: DATA STRUCTURES IN USD PART 2
    Continuing with the example from the previous class, this lesson will cover everything related to attributes. We are going to go over attribute types, primvars, interpolation and default and time sampled values. The last part of the video will introduce the concept of layers and we are going to learn how to export USD files from Houdini and the differences between usda and usdc formats. We will finish by opening the USD file and learning how to read its contents.
    CLASS 3: USD COMPOSITION PART 1
    Now that we have a good understanding of how USD structures 3D data, we are going to look at how USD’s composition engine allows us to combine different layers. Composition is a key feature of USD which allows you to assemble assets into aggregates and let different artists and departments non-destructively edit them. In this lesson, we are going to go over the concept of stage and look at the two main composition arcs called Sublayers and References and learn how to build these compositions in LOPs. We are going to finish this lesson covering Specifiers and their importance when it comes to composition.
    CLASS 4: USD COMPOSITION PART 2
    In this second part, we will cover the remaining composition arcs: Payloads, Variant Sets, Inherits and Specializes. We will go over a small example that shows how these composition arcs are used throughout the whole pipeline. The second part of the video will focus on LIVRPS and understanding the strength ordering of composition arcs. This last concept is very important and one of the trickiest to understand.
    CLASS 5: CREATING ASSETS PART 1
    We are finally ready to start creating the assets we are going to be using in our project. In this class, we are going to apply all the concepts we learnt in the previous lessons to come up with what composition arcs and layers we are going to use to structure every USD model. We will go in-depth over how LOPs works and learn how to handle and export multiple anonymous layers at once as well as cover the concepts of Default Prims, lofting properties to a payload, assigning materials and finally having our first look at Karma to see what our materials look like.
    CLASS 6: CREATING ASSETS PART 2
    In this lesson, we are going to use the setup used to create an asset from class 5 and make it more procedural so we can easily reuse it with all the other assets. We will go over 6 different assets in our project which all have slight variations in their setup, such as multiple model variants or a model and a material variant set. We are also going to cover a few more concepts such as Subsets, Model Hierarchy and Purpose. The last part of this class will go over 5 different ways in which you could structure your asset.
    CLASS 7: LAYOUT AND ANIMATION
    By looking at how we can assemble a shot, we are going to keep learning and getting more familiar with LOPs. We will look at the Stage Manager and how it can help us quickly load assets to assemble the set, which together with the Interactive Edit will allow us to place these assets in our scene. In this lesson, we will also cover Viewport Overrides, Instancing and look into two ways in which the edits from animation and layout can be structured into their own layers.
    CLASS 8: FX IN USD PART 1
    In this lesson, we will cover the first part of the workflow of an FX artist, from loading animation in LOPs to importing it to SOPs. In order to achieve this, we will have to learn about the LOP Import and the USD Unpack and how to traverse the stage and import what we want. An integral part of this workflow is the usdxform attribute, so we will go over world and local space and its importance when roundtripping between LOPs and SOPs. Finally, we will look at writing out the FX layer as a sequence of files and learn how to stitch it into a value clip in order for USD to read it properly.
    CLASS 9: FX IN USD PART 2
    In the second part of the FX workflow, we are going to learn about Primitive Patterns and Vexpressions to easily select Prims in the stage. We will also look at Collections as a way of easily grouping Prims so they can be imported into SOPs later. This lesson will focus on volumes and how VDBs can be imported into LOPs and finally an introduction to the RBD Destruction LOP which is a very convenient way of letting LOPs take care of all the USD side of things when we do an RBD sim.
    CLASS 10: FX IN USD PART 3
    This class will cover the two remaining effects which are the picture frame falling and an RBD simulation of the books. Instead of using the RBD Destruction LOP as before, we are going to learn how to import packed geometry into LOPs manually. In the case of the books where the geometry hasn’t changed, we are going to cover how we can only author the transforms of the book simulation without actually modifying any of the Mesh Prims.
    CLASS 11: LIGHTING AND RENDERING
    To end our example we will go over the last stage in our pipeline which involves lighting and rendering. In this lesson, we will learn about lights in USD and how this is implemented in LOPs. We will cover how to use the Light Mixer, the Light Linker and how to edit existing materials without changing the original layer. Finally, we will look at Karma, Houdini’s new renderer. We are going to cover the basic settings as well as creating custom component AOVs per light using Light Path Expressions.
    CLASS 12: ADVANCED LOPS
    In the last lesson of this course, we will look at a few advanced tips and tricks that weren’t covered in the course but are worth knowing. We will begin by taking a look at 2 tools that come with USD which are called usdcat and usdview, followed by a look at the Instancer LOP and how it can be used to author composition arcs procedurally. Another tip we will look into is the HoudiniLayerInfo Prim and how we can temporarily store data using the Store Parameter LOP. Finally, we will learn about the Python LOP and how to create the Loft Variant Set HDA.

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    Houdini
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :