با این کارگاه حرفه ای که به طور کامل در Unreal Engine 5 آموزش داده می شود، نورپردازی شخصیت های سینمایی و محیط را بیاموزید. این کارگاه برای هنرمندان سطح متوسط تا پیشرفته و همچنین علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد Unreal Engine 5 یا به طور کلی نورپردازی ایجاد شده است، این کارگاه اصول مختلفی را پوشش می دهد. و تکنیکهایی که میتوانند در جریانهای کاری موتور بازی شما برای ایجاد بازیها و سینماتیک مؤثر و واقعگرایانه اعمال شوند.
این کارگاه با آموزش نورپردازی کاراکترها قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد تنظیمات Unreal و نور محیط به طور کلی آغاز می شود. این آموزش سه عکس مختلف را تفکیک میکند که هر یک از آنها چالشهای منحصر به فرد خود را دارند، از جمله نحوه نمایش آنها در زمانهای مختلف روز. ERIC همچنین نحوه نورپردازی هر دو عکس داخلی و خارجی را به اشتراک می گذارد.
داستان گویی محیطی از منظر نورپردازی نیز در این کارگاه به اختصار توضیح داده شده است و همچنین نحوه استفاده از آن به نفع خود برای بهبود صحنه ها و سطح بازی های خود به شما ارائه می شود. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از ابزار پس پردازش Unreal Engine از تصحیح رنگ مراقبت کنید. ERIC علاوه بر این، تئوری رنگ پشت کار خود را برای دانش آموزان تجزیه می کند تا اهمیت رنگ در طراحی محیط را درک کنند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Learn cinematic character and environment lighting with this professional workshop taught entirely in Unreal Engine 5. Created for intermediate to advanced-level artists, as well as those interested in learning more about Unreal Engine 5 or lighting in general, this workshop covers various principles and techniques that can be applied to your game-engine workflows to create effective and realistic games and cinematics.
The workshop begins with lessons in character lighting before moving into more detail about the Unreal settings and environment lighting in general. The tutorial breaks down three different shots, with each of them having their own unique sets of challenges, including how to represent them at different times of the day. Eric also shares how to light both interior versus exterior shots.
Environment storytelling from a lighting perspective is also briefly covered in this workshop, as well as how to use it to your advantage to improve your scenes and game levels. You’ll also learn how to take care of color correction using Unreal Engine’s post-processing tool; Eric additionally deconstructs the color theory behind his work for students to understand the importance that color plays in environment design.
To conclude the workshop, Eric discusses his top tips for working as part of a team as a lighting artist and shares his best practices to use when working on high-profile professional projects. He also briefly shares how to present your portfolio as a professional lighting artist.