با تقریباً 5 ساعت آموزش با کیفیت بالا ، یاد می گیرید که چگونه یک شخصیت کامل را از ابتدا تا انتها Retopologize کنید. مدرس نحوه تهیه مدل خود را در ZBrush ، مهمترین حلقه ها و نحوه اتصال همه چیز را پوشش می دهد. در ادامه نرم افزارهای سه بعدی مورد علاقه خود را مانند Blender ، 3ds Max و Modo دنبال کنید! در حالی که مدرس از برنامه مایا 2018 استفاده می کند، اصول در تمام ابزارهای دیگر دقیقاً یکسان است. تا زمانی که شما می دانید که تکنیک رتوپولوژی شما چگونه کار می کند. این تکنیک برای retopology در حین کار در صنعت فیلم سازی ، جایی که الزامات توپولوژی شدید است ، ایجاد شده است! این فرمول است که می تواند بدون در نظر گرفتن سبک و پیچیدگی در هر شخصیت تکرار شود. این آموزش برای افرادی متوسط که چگونگی عملکرد نرم افزار 3D دارند - ساخته شده است و افرادی که می خواهند کار خود را به سطح بعدی برسانند مناسب است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
From Start To Finish
With almost 5 hours of high-quality training, you’ll learn how to retopologize a full character from start to finish. We cover how to prepare your model in ZBrush, block out the most important loops and how to connect everything up. This exact method has been used for retopo of characters like the Xenomorph from Alien Covenant, and many more.
For All 3D Software
Follow along in your favourite 3D software, like Blender, 3ds Max and Modo! While we’re using Maya 2018, the principles are exactly the same in all other tools. As long as you know how your retopology tool works, you should be able to follow along with no problem, using your preferred 3D package!
Learn How to Retopo for Film
This technique for retopology has been developed while working in the film industry, where the topology requirements are intense! Once you know this method, you’ll be able to retopologize your own characters time and time again. It’s a formula which can be repeated on any character, regardless of style and complexity.
Professional UV Layout
Learn how to quickly and efficiently UV map a full character, which not only has no stretching, but also will be ready for texturing in Mari. By the time we’re done, the character has a very practical UDIM layout, perfect for Mari. You’ll also learn how to copy UVs from one model to another, like the teeth and claws.
Level: Intermediate/Advanced
This tutorial is made for people with an intermediate understanding of how 3D software works – and who wants to take their work to the next level. While all the steps are shown, it’s expected that you know Maya (or your preferred 3D software) works.