این آموزش به درخواست xmontazer در سایت قرار داده شده است.
Digital Tutors - Creating Game Characters with Maya and ZBrush
سلام
در این آموزش مدرس نحوه ساخت یک کاراکتر بازی را در نرم افزار های مایا و زیبراش به شما آموزش می دهد. در این آموزش پروسه ی تبدیل یک کاراکتر HighPoly به LowPoly که قابلیت ریگ و حرکت دادن را داراست را در نرم افزارهای مایا و زیبراش را خواهید آموخت .او کار خود را با نحوه ی کم کردن Resolustion ها بدون از دست دادن کیفیت شروع می کند. زمانی که در مایا هست، یک جسم LowPoly به دور این جسم HighPoly برای ساخت جزییات میسازد، سپس UV ها را برای جسم LowPoly خود درست کرده و سرانجام شروع به اسکالپت آن می کند. در آخر مدل 20 میلیون پالیگانی خود را به 8 هزار پالیگان تبدیل می کند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this course we will use Maya to create a game-type, low-resolution character from a highly detailed ZBrush model. In this course, we'll go through the process of using Maya and ZBrush to convert a high resolution, sculpted and painted character into a low resolution game-type mesh that can be rigged and animated. We'll start by using Decimation Master to reduce the resolution of our model drastically while retaining much of the visual detail. Once we're in Maya, we'll build low resolution geometry around these detailed meshes to capture the important shapes of the character. We'll create uv layouts for the low resolution pieces and finally extract the color and sculpted detail from our high resolution pieces onto the new mesh. In the end we'll have taken a model of 20 million polygons down to a very useable 8-10k. Once you're done, you'll be able to use the workflow to transfer and convert your own high resolution characters into a more useable state.