در این دوره، بیننده یاد میگیرد که چگونه با استفاده از Zbrush، Maya و Substance Painter یک بدن انسان واقعی و آماده برای تولید ایجاد کند. ما آناتومی انسان را به گونه ای مرور خواهیم کرد که به نظر من بهترین راه برای یادگیری آن، دست گذاشتن بر آن است. جدای از بررسی تئوری و نام آناتومی انسان، کل اسکلت و ماهیچه های اصلی بدن را یکی یکی می سازیم. به این ترتیب، ما شروع به درک ساختار داخلی بدن خواهیم کرد تا بعداً آن را در هر شخصیتی به کار ببریم. پس از داشتن آن پایه آناتومی، مفهوم خود را از آخرین دوره انتخاب می کنیم و بدن را مجسمه سازی، retopo و بافت می کنیم. ما تمام مجسمه سازی را در Zbrush، retopology و UVs در Maya و بافت را در Substance 3D Painter انجام خواهیم داد.
این دوره برای دانشجویان مبتدی و متوسط با علاقه به واقع گرایی، آناتومی و بدن انسان طراحی شده است. این سومین دوره از مجموعه آموزش هایی است که در آن یک کاراکتر سه بعدی کامل آماده برای تولید ایجاد می کنیم. برای این دوره، باید دانش قبلی اولیه در مورد Zbrush، Maya و Substance 3D Painter داشته باشید، زیرا در این دوره ما خود نرم افزار را آموزش نمی دهیم، بلکه اصول ایجاد یک کاراکتر و گردش کار کامل برای آماده سازی آن را آموزش می دهیم. برای تولید
غذای اصلی:
- درک آناتومی انسان در سه بعدی، از جمله سیستم های اسکلت و ماهیچه ها.
- امکان ایجاد بدن انسان از نظر آناتومیک صحیح در Zbrush یا هر نرم افزار مجسمه سازی بدون استفاده از اسکن یا مش های پایه
- امکان ایجاد توپولوژی متحرک آماده برای تولید
- قابلیت ایجاد مجموعه های خوب UV
- امکان ایجاد جزئیات اولیه، ثانویه و ثالث بر روی یک مجسمه.
- درک فرآیند تکسچرینگ با استفاده از پروجکشن عکس و رویکردهای هنری بیشتر در Substance Painter، اما با تکنیک هایی که می تواند در ماری یا سایر نرم افزارهای تکسچر نیز اعمال شود.
- درک کل گردش کار خلق شخصیت، نه محدود به نرم افزارهای مورد استفاده در دوره.
پس از مشاهده این دوره، افراد می توانند انتظار داشته باشند که بتوانند با استفاده از جریان کاری مشابهی که برای فیلم، تولید تلویزیون، بازی ها و هر پلت فرم متاورز با وضوح بالا استفاده می شود، یک بدن واقعی انسان را تکرار کنند. این یک عنصر کلیدی در فرآیند به دست آوردن شغل به عنوان یک هنرمند شخصیت در صنعت یا فقط برای ساخت قطعات هنری سه بعدی شخصیت های موفق است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this course, the viewer will learn how to create a realistic human body ready for production using Zbrush, Maya and Substance Painter. We will go through human anatomy in a way that I consider the best way to learn it, that is putting hands on it. Apart from going through the theory and names of the human anatomy, we will create the entire skeleton and the main muscles of the body one by one. In this way, we will start understanding the internal structure of the body for later applying this in any character. After having that anatomy base we will pick up our concept from the last course and we will sculpt, retopo and texture the body. We will do all the sculpting in Zbrush, retopology and UVs in Maya and the texturing in Substance 3D Painter.
This course has been designed for beginner and intermediate students with a passion for realism, anatomy and the human body. This is the third of a series of tutorials where we will create a full 3D character ready for production. For this course, you will need to have a basic previous knowledge of Zbrush, Maya and Substance 3D Painter as in this course we don't teach the software itself but the fundamentals of the creation of a character and the full workflow to make it ready for production.
Main takeaways:
- Understanding of Human anatomy in 3D, including the skeleton and muscles systems.
- Ability to create an anatomically correct human body in Zbrush or any sculpting software without using scans or base meshes
- Ability to create an animatable topology ready for production
- Ability to create good sets of UVs
- Ability to create primary, secondary and tertiary details on a sculpt.
- Understanding of a texturing process using photo projections and more artistic approaches in Substance Painter, but with techniques that can be applied also in Mari or other texturing software.
- Understanding of the entire workflow of character creation, not limited to the softwares used in the course.
After viewing this course, people can expect to be able to replicate a realistic human body using the same workflow used for film, TV production, games and any high res metaverse platform. This is a key element in the process of getting a job as a Character Artist in the industry or just to make successful 3D character art pieces.