3D Environment Art عمل ترکیب دارایی های هنری مختلف در یک صحنه برای ایجاد یک فضای بازی قابل بازی با استفاده از یک موتور بازی است. به لطف ویژگیهای نورپردازی پیشرفته Unreal Engine 5 که کیفیت رندر آفلاین را برای بازیها به ارمغان میآورد، ایجاد هنر محیطی شگفتانگیز هرگز آسانتر نبوده است. در این کلاس، از Blender، Unreal Engine 5 و Quixel Megascans استفاده خواهیم کرد تا محیط علمی تخیلی جالبی را که در موتور کار میکند، گرد هم بیاوریم.
مراحل اصلی پروژه عبارتند از:
- هنر مفهومی را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام عناصر در سراسر محیط تکرار می شوند و صحنه را تجزیه کنید تا چه قطعاتی برای کنار هم قرار دادن یک صحنه در Unreal مورد نیاز است.
- استخراج جغرافیا از مدل سازی مورد استفاده برای تولید هنر مفهومی. آنها را به کوچکترین قطعه ممکن تقسیم کنید که در صورت تکرار چندین بار به خوبی کار کند.
- جزئیات بیشتری را در قطعات مختلف کیت مدل کنید تا به عنوان دارایی نهایی در Unreal استفاده کنید. UV همه آنها را باز می کند تا آنها را برای نمایش مناسب مواد آماده کند.
- قطعات کیت را در Unreal بیاورید و برخوردهای مناسب برای هر شکل را تنظیم کنید. تعداد انگشت شماری از مواد Megascan را از کتابخانه Quixel Bridge دانلود کنید و آنها را روی قطعات کیت اعمال کنید و در صورت لزوم مقیاس UV و افست را تنظیم کنید.
- برای دسترسی آسان به کشیدن و رها کردن، این قطعات کیت بافتدار را در Blueprints Actors بستهبندی کنید.
- 4 دیوار و سقف را برای ایجاد فضایی تاریک و بسته تنظیم کنید. چند چراغ اضافه کنید و اتاق را با قطعات کیت ما پر کنید، با هدف تطابق با هنر مفهومی از نظر بصری، حالت و نور.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
3D Environment Art is the practice of combining various art assets into a scene to make a playable game space using a game engine.
Making amazing looking environment art has never been easier thanks to Unreal Engine 5's advanced lighting features that bring offline rendering quality to games.
In this class, we'll be using Blender, Unreal Engine 5, and Quixel Megascans to put together a cool looking sci-fi environment running in-engine.
Follow along the class lessons to build out an environment art kit, a collection of reusable models that will serve as building blocks to fill out a 3D scene inside of Unreal.
The theme for this class's environment is a sci-fi cryostasis prison where inmates are stored and frozen inside of a row of pods.
The major steps for the project are:
Analyze the concept art to identify which elements are repeating throughout the environment and break down the scene for what kit pieces are needed to put together a scene in Unreal.
Extract geo from the modeling used to generate the concept art. Break them down into the smallest piece possible that works well when duplicated multiple times.
Model more detail into the different kit pieces to use as final assets in Unreal. UV unwrap them all to prepare them for proper display of materials.
Bring the kit pieces into Unreal and set up collisions appropriate for each shape. Download a handful of Megascan materials from the Quixel Bridge library and apply them to the kit pieces, adjusting UV scaling and offset as necessary.
Package these textured kit pieces into individual Blueprints Actors for easy drag and drop access.
Set up 4 walls and a ceiling to create a dark and enclosed space. Add some lights and fill in the room with our kit pieces, aiming to match the concept art in terms of visuals, mood, and lighting.