- پس از تنظیم مونتاژ هندسه، لایه های دیگر به روش سنتی و با کمک حل کننده ها ایجاد می شوند.
- برای جریان های ذرات، ما حرکت را بر اساس منحنی هایی که برای مونتاژ خود ایجاد کردیم، قرار می دهیم.
- در اینجا ما از یک راه اندازی پیشرفته در VOP استفاده می کنیم تا کنترل کاملی بر حرکت داشته باشیم.
- ما همچنین از تنظیمات شکستگی خود برای ایجاد دود استفاده می کنیم و سپس از دود برای انتقال ذرات استفاده می کنیم که تبدیل به اخگر می شوند.
- جدا از همه افکت ها، ما از Heightfields برای ایجاد چند کوه ساده در پشت استفاده می کنیم.
- سپس از مگا اسکن ها برای افزودن سنگ ها و تنوع بیشتر به صحنه خود استفاده خواهیم کرد تا آن را واقعی تر کنیم.
- در بخشهای رندر، همه چراغها و مواد را تنظیم میکنیم و همه چیز را با استفاده از Redshift رندر میکنیم.
- در اینجا ما همچنین بهترین شیوه ها و نحوه راه اندازی پاس های نور و AOV های مختلف را مورد بحث قرار خواهیم داد.
- در هستهای، ما همه رندرهای خود را میآوریم و شروع به جمعآوری همه چیز میکنیم.
- ما AOV ها را برای هر لایه جدا می کنیم تا بتوانیم کنترل کاملی بر خروجی نهایی داشته باشیم.
- ما از Bump Normals و World Position AOVs برای روشن کردن عکس و جزئیات اضافی لبه روی سوژه استفاده خواهیم کرد.
- ما همچنین قصد داریم از سیستم ذرات Nuke برای ایجاد یک لایه مه اضافی برای ایجاد ظاهر جالبتر استفاده کنیم.
- آرشیو دانلود همچنین شامل فایل پروژه تکمیل شده Houdini (نسخه 19.5) و فایل پروژه Nuke (نسخه 14.0v3) می باشد - لطفا توجه داشته باشید که فایل های پروژه با Houdini Indie و Nuke Indie ایجاد می شوند.
آموزش ساخت کوه جادویی در هودینی ونیوک
Magical Rock Assembly - Houdini - Nuke VFX Course
ما می خواهیم این دوره را با شکستن هندسه دست خود با استفاده از تکنیک های voronoi و boolean شروع کنیم. راه اندازی SOP رویه ای , پس از ایجاد قطعات شکسته شده، میخواهیم انیمیشن مونتاژ را کاملاً در سطح SOP تنظیم کنیم.
حرکت قطعات توسط منحنی هایی تعیین می شود که می توانیم آن ها را هدایت کنیم و در زمان واقعی تغییر دهیم، بدون نیاز به شبیه سازی چیزی.بنابراین ما قصد داریم این انیمیشن مونتاژی را بدون استفاده از هیچ حل کننده ای بسازیم.
حرکت ذرات سفارشی
فرارفت دود و ذرات
ارتفاع فیلد و پراکندگی دارایی
نورپردازی، رندر و AOV
ترکیب کردن
نورپردازی مجدد
ذرات مه
فایل های پروژه